"Od balení dva litry odcházíme, protože již neumožňuje pokrýt různé spotřebitelské příležitosti při konzumaci nápojů," řekla mluvčí. "Stará balení dva litry končí nyní v březnu a očekáváme doprodání nejdéle v dubnu," dodala. Firma chce doprodej podpořit slevami.

Celosvětově společnost Coca-Cola nyní prodává velkou část svých stáčíren a plníren, i když předtím investovala do modernizace, aby zlepšila jejich výkonnost. Po dokončení prodeje se chce zaměřit na nové produkty a propagaci značky. Chce například více prodávat nápoje s umělými sladidly.

V Česku tržby Coca-Cola HBC ČR předloni vzrostly o 8,8 procenta na více než šest miliard Kč. O zhruba sedm procent na 354,3 milionu korun stoupl zisk.

Největšímu světovému výrobci nealkoholických nápojů Coca-Cola klesl v loňském čtvrtém čtvrtletí čistý zisk na 550 miliónů USD (13,9 miliardy Kč) z předloňských 1,24 miliardy USD. Propad způsobily mimořádné náklady spojené se stáčírnami v Severní Americe. Nižší byly i příjmy, které klesly sedmé čtvrtletí za sebou, překonaly však očekávání analytiků.