Důvěra podnikatelů meziměsíčně poklesla o 1,1 bodu na 95,9 bodu. I důvěra spotřebitelů se snížila o 1,8 bodu na 108,2 bodu. Meziročně však celkový indikátor důvěry, důvěra spotřebitelů i důvěra podnikatelů vykazují vyšší hodnoty.

„Nicméně důvěra zůstává i tak vysoko, jak v případě podnikatelů, tak spotřebitelů, a únorový průzkum by proto neměl svádět k nějakému pesimistickému hodnocení situace v české ekonomice,“ zdůraznil pro Novinky hlavní ekonom Generali Investments Radomír Jáč.

„Podíváme-li se na vývoj v eurozóně a v globální ekonomice obecně, lze konstatovat, že vnější prostředí se z pohledu české ekonomiky vyvíjí příznivě,“ dodal Jáč s tím, že náladu spotřebitelů může zlepšovat zrychlující se růst mezd a udržitelnost pracovních míst.

Průmysl je pesimističtější

Důvěra v ekonomiku se v průmyslu v únoru znovu snížila. Indikátor důvěry poklesl o 1,5 bodu na hodnotu 96,5.

„Průmysl sice má stejný objem zakázek jako v minulých měsících, nicméně očekávání průmyslníků pro nadcházející měsíce byla v únoru oproti lednu pesimističtější,“ sdělil Novinkám ekonom Komerční banky Viktor Zeisel.

„Svá historická maxima opustila důvěra spotřebitelů. Spotřebitelé mají totiž obavy o celkovou budoucí ekonomickou situaci. Nicméně z vlastní finanční situace obavy zatím nemají, a dokonce plánují, že v nadcházejících měsících budou méně spořit,“ dodal.