Pivovarník a ředitel nového Jarošovského pivovaru Miroslav Harašta investoval do podniku dvacet miliónů korun. Začíná zde vařit dvanácti- a čtrnáctistupňové pivo z žateckého chmele a chystá se zahájit i výrobu jedenáctistupňového ležáku. Časem pak chce vařit i svrchně kvašené speciály typu IPA.

Harašta pracoval mimo jiné pro koncern Heineken, načež se podle svých slov rozhodl podnikat v oboru na vlastní pěst. Nejprve vybudoval pivovar ve Znojmě a nyní zakládá nový, resp. staronový i v Jarošově.

Jarošovský ležák

FOTO: Aleš Fuksa, Právo

Jarošov podle Harašty může ročně vyprodukovat až 4800 hektolitrů piva. „Pivovar je koncipován pro maximální kapacitu dvacet tisíc hektolitrů,“ sdělil novinářům Harašta s tím, že této produkce chce pivovar dosáhnout v průběhu pěti let.

Jarošovské pivo je momentálně k dostání především v samotném pivovaru, ale i v pivotékách na Uherskohradišťsku a Zlínsku. Pivovar v tuto chvíli zaměstnává čtyři lidi, do konce roku by jich mělo být sedm.

Tradice od 17. století

Harašta plánuje vytvořit protiváhu velkým značkám a nabídnout místním i turistům pivo z regionu. Cena by podle ředitele měla odpovídat produktu vyrobenému z místních surovin. Jedno dvanáctistupňové pivo v padesátilitrovém sudu vyjde zhruba na dvacet korun.

Pivo se v Jarošově vaří od 17. století. Místní produkce přesahovala v 90. letech minulého století 300 tisíc hektolitrů. Po roce 1989 však pivovar stále obtížněji konkuroval větším konkurentům a po povodni v roce 1997 produkci definitivně ukončil.

Na propagaci značky měla velký vliv i stejnojmenná skladba od moravské hudební skupiny Argema, v jejímž nápěvu zní verše „léta tam stál, stát bude dál, ten kdo zná Jarošov, zná pivovar“. Hit vznikl v roce 1993.