Pozitivní vývoj zaznamenaly všechny české regiony. Nejsilnější růst počtu návštěvníků vykázala pražská nákupní centra.

"Je zřejmé, že po letech opatrnosti se důvěra spotřebitele jako zákazníka nákupních center obnovila, což se projevilo v návštěvnosti a zejména v tržbách," řekl předseda českého výboru ICSC Jan Kubíček.

U středních a menších obchodních center vzrostla loni návštěvnost o 4,3 procenta, a překonala tak 1,7procentní růst velkých obchodních center. Obrátil se tak trend z posledních několika let, kdy si malá a střední centra vedla proti velkým relativně hůře.

Index návštěvnosti pravidelně vydává český výbor ICSC ve spolupráci s auditorskou společnosti PwC od roku 2012. V letech 2012 a 2013 se česká obchodní centra potýkala s propadem návštěvnosti téměř o dvě procenta.

Od roku 2014 se obchodní centra dostávají do kladných čísel - návštěvnost center tehdy vzrostla o 1,2 procenta a v roce 2015 o dalších 3,3 procenta.