Hlavní obsah

Češi platí v drogerii DM i dvakrát víc než Němci

Novinky, tov

Za stejné zboží platí Češi v obchodech drogerie DM i dvakrát víc než v německých obchodech této sítě. Na rozdíl upozornil jeden ze zákazníků na sociálních sítích, vyvolal tak vlnu kritiky. Firma se hájí tím, že v Česku má oproti Německu vyšší náklady.

Foto: Martin M./Facebook

Balení kapesníčků stojí v Německu necelé euro, v Česku 60 korun.

Článek

„Opět jsem naštvanej, jaké z nás dělají v českých obchodech blbce. Tak jsem si dal tu práci a navštívil českou pobočku drogerie DM, jen kvůli tomu, abych tam pořídil fotky do této koláže,“ napsal na Facebooku Martin M.

Rozdíl v cenách prodejny v Drážďanech a v obchodě v Česku je markantní. Stejné balení kapesníčků v Německu stojí 0,95 eura (25,64 Kč), v Česku se prodává za 59,90 Kč. Pěna do koupele v Německu opět 0,95 eura, v Česku 42,90 Kč. Pěna na holení v Drážďanech stála 1,65 eura (44,54 Kč), u nás 107 korun.

Foto: Martin M./Facebook

Balení kapesníčků stojí v Německu necelé euro, v Česku 60 korun.

Že jsou ceny stejného zboží řetězce v Česku výrazně vyšší, firma nepopírá.

„Oproti Německu má DM Česká republika rozdílné geografické rozložení prodejen, roli hraje nejen jejich velikost, která je v ČR menší, ale zejména dosažený obrat, který je v České republice na jednu prodejnu víc než třikrát menší než v Německu. Celkové náklady na jednu prodejnu v poměru k celkovému obratu jsou v ČR vyšší než v Německu. Rozdíly jsou viditelné také v odlišném daňovém zatížení nebo poptávce,” řekl na dotaz Novinek mluvčí drogerie DM Jiří Peroutka.

Foto: Martin M/Facebook

Srovnání cen v Německu a ČR

Výrobky v Česku podle něj prodražují také náklady na dopravu z Německa a jejich přebalování kvůli polepu českými etiketami.

Podobně firma vyšší ceny zdůvodnila i na sociální síti v reakci na rozhořčené odezvy řady zákazníků.

DM alespoň ujišťuje, že výrobky v obou zemích jsou stejné kvality a dodává, že „stále pracuje na optimalizaci cen“.

Podle ekonomů velikost trhu při tvorbě cen skutečně hraje roli, zda je ale rozdíl odpovídající, by šlo zjistit jen z analýzy účetnictví v obou zemích.

„Německá drogerie má sice vyšší náklady, jako například mzdy zaměstnanců v Německu, ale zároveň vyšší objem produkce a výsledně nižší průměrné náklady. Jinak řečeno na příkladu drogerie lze velikostí trhu zdůvodnit, proč jsou produkty v ČR dražší, nikoliv však, že jsou rovnou dvakrát dražší. Samozřejmě nelze vyloučit, že česká drogerie má na rozdíl od německé i o něco vyšší marži,“ řekl Novinkám ekonom společnosti Akcenta Miroslav Novák.

Z dřívějších srovnání vyšlo najevo, že v Německu vychází levněji i nákup některých potravin, které navíc mají jiné složení, například větší obsah masa. Rozdíly v cenách ale nevycházely tak dramaticky jako u kosmetiky. Němci navíc berou ve srovnání s Čechy v průměru trojnásobné mzdy.

Anketa

Jezdíte nakupovat do Německa?
Ano, pravidelně
25,8 %
Občas
21,6 %
Ne
52,6 %
Celkem hlasovalo 5240 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám