Osm procent lidí nákup potravin v e-shopu alespoň vyzkoušelo, devět procent zákazníků tak nakupuje občas a 1,6 procenta pravidelně. Účastníky průzkumu od nákupů po internetu nejvíce odrazuje cena za dopravu, největší výhodu spatřují v pohodlí.

V e-shopech lidé nejčastěji kupují trvanlivé a mražené potraviny, nealkoholické nápoje nebo sladkosti, stoupá ale i zájem o ovoce a zeleninu.

Jako nejdůležitější kritérium při nákupu potravin uvedlo 44 procent zákazníků kvalitu. Pro třetinu nakupujících je u potravin rozhodující cena, jejich počet se ale snižuje. Stále častěji se lidé řídí složením potravin - to jako hlavní kritérium uvádí 18 procent kupujících, nejvíce za poslední čtyři roky.

Nejdůležitější kritéria při nákupu potravin

Nejdůležitější kritéria při nákupu potravin

FOTO: David Ryneš, Novinky

Téměř 90 procent Čechů sleduje alespoň částečně původ potravin, které kupuje.

K neplánovaným nákupům lákají hlavně slevy

„Důraz na český původ potravin je u nakupujících silný napříč generacemi," uvedl partner KPMG Karel Růžička odpovědný za sektor potravinářství a nápojářství.

Roste také obliba potravin pocházejících ze zemí EU, preferuje je téměř desetina respondentů. Zboží z EU preferují ale více mladí Češi než starší generace, ukázal průzkum. Muži jsou k původu potravin o něco lhostejnější než ženy.

Na nákup si 71 procent zákazníků píše nákupní seznamy. Velká část z nich však nakupuje nad jejich rámec; v průzkumu to uvedlo 66 procent z těch, kteří seznamy využívají. Nejčastěji je přiměje k nákupu dalších položek slevová akce - přiznává to 39 procent tázaných.