Úsek z Veselí do Bošilce by mělo stavět konsorcium vedené společností Strabag, ve kterém je druhým ze členů Eurovia CS. Obě společnosti jsou obsaženy i ve druhém konsorciu, které v soutěži ŘSD vybralo pro stavbu druhého úseku – Borek–Úsilné. Zde je ale vedoucím sdružením Eurovia.

Úsek Veselí nad Lužnicí–Bošilec by měl stát bezmála 635 miliónů korun, hodnota druhé zakázky, na stavbu dálnice u Borku nedaleko Českých Budějovic, si vyžádá 718 miliónů korun.

Soutěž se vleče roky

Zahájit práce na stavbě obou úseků se ředitelství silnic dlouhodobě nedaří. Samotná soutěž trvá od roku 2012, ředitelství už v minulosti vítězem v obou tendrech vyhlásilo společnost Skanska.

Jeho rozhodnutí ale zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (UOHS), na který se obrátili právě současní vítězi zakázek Strabag a Eurovia. Obě firmy Skansku, která v obou tendrech požadovala podobnou cenu 600 miliónů korun, podezíraly z podnákladových cen.

Rozhodnutí o výsledku zakázky ředitelství uchazečům rozeslalo v předchozích dnech a zatím neuplynula lhůta pro případná odvolání, uvedl Studecký. Odvolat se tak dosud mohou uchazeči s vyššími nabídkovými cenami nebo může proti svému vyloučení protestovat společnost Skanska. Ta dlouhodobě uvádí, že požadované ceny nepokrývají náklady na oba projekty.

Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. Nyní je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.