„Stav zlepšení v cestovním ruchu, zjištěný v prvním čtvrtletí, kontroly v následujícím období nepotvrdily a jejich výsledky jsou o 11 procent horší,“ konstatoval Vladimír Velčovský, ústřední ředitel ČOI.

Podle Velčovského souvisí vysoká míra zjištěných závad s neodborností a nízkou úrovní právního vědomí některých podnikatelů. „Neochota některých cestovních kanceláří a agentur poskytovat pravdivé a úplné informace a vyřizovat reklamace tak poškozuje nejen spotřebitele, ale i ostatní poctivé podnikatele v tomto oboru,“ dodal Velčovský.

Nejčastějším zjištěním bylo porušení některého ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, které inspektoři odhalili v 67 případech. V 19 případech pak nebyli spotřebitelé řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady poskytnutých služeb. Poměrně časté bylo také nedostatečné označení nabízených služeb cenou.

V souvislosti se zjištěnými nedostatky uložila inspekce 25 pokut v celkové výši 318 000 korun.

Výsledky kontrol
inspektorát
počet kontrol
kontroly se zjištěním
zjištěná porušení v %
Středočeský a Hl. m. Praha
19
6
31,6
Jihočeský a Vysočina
13
4
30,8
Plzeňský a Karlovarský
14
9
64,3
Ústecký a Liberecký
14
8
57,1
Královéhradecký a Pardubický
10
2
20,0
Jihomoravský a Zlínský20
8
40,0
Moravskoslezský a Olomoucký
8
3
37,5
celkem
98
40
40,8
Zdroj: ČOI