Podle mluvčího Telefóniky Hany Farghaliho zaměstnanec, který nabídku domlouval, o historii této oděvní značky nevěděl.

Nabídka v rámci slevových poukazů pro uživatele O2 byla podle Farghaliho nedorozuměním. „Již jsme to stáhli. Zaměstnanec, který domlouvá obchodní partnerství, neznal historii té značky. Omlouváme se,“ dodal mluvčí.

Firma poukaz zrušila poté, kdy na případ upozornila veřejnost na sociálních sítích v předešlých dnech. Podle Farghaliho byla na webu zhruba několik dní. „Nemáme zájem propagovat jakékoliv extremistické proudy,“ dodal Farghali.

„Vzhledem k pověsti jedné ze značek oblečení v nabídce jsme se rozhodli tuto nabídku ukončit. Společnost Telefónica Czech Republic si zakládá na hodnotách tolerance a rovnosti příležitostí. Omlouváme se všem, kterých se zařazení konkrétní značky do programu Extra výhody mohlo dotknout, a děkujeme všem zákazníkům za jejich podněty,“ doplnil pro Novinky specialista mediální komunikace Ctibor Jappel z Telefóniky.

Němečtí poslanci museli opustit sněm 

Německá oděvní značka Thor Steinar je oblíbená mezi extremisty zejména kvůli nordické symbolice včetně runového písma, které si neonacisté přisvojili. Samotná firma se již v minulosti od krajní pravice distancovala.

Například loni v červnu vykázal předseda saského zemského sněmu v Německu z jednání osm poslanců krajní pravice, protože na sobě měli trička a košile se symboly typickými pro neonacisty.

Oblečení také vzbudilo rozruch při projednání žhářského útoku na domek Romů ve Vítkově na Opavsku, který se stal v roce 2009. Rok později Krajský soud v Ostravě uložil čtveřici obžalovaných zhruba dvacetileté tresty. Při líčení měli někteří z nich na sobě svršky Thor Steinar, což byla podle odborníků provokace.

Politolog a odborník na extremismus Jan Charvát již dříve uvedl, že značka byla dlouhodobě spojena s neonacistickou scénou, zakladatelé pocházeli z okruhu německých neonacistů. V současnosti je sice spojena s kapitálem ze Saúdské Arábie, lidé, kteří ji zakládali, ale zůstali ve vedoucích místech.