Hlavní obsah
Informátor ve stanici Můstek radí turistům krátce před zahájením výluky Foto: Michal Kamaryt, ČTK

Výluka v pražském metru zatím nezpůsobuje problémy

Výluka na trase A pražského metra dopravu v metropoli v sobotu příliš nezkomplikovala. Mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl uvedl, že dopravce nezaznamenal žádný problém a lidé k cestování víceméně automaticky využívali náhradní linky.

Informátor ve stanici Můstek radí turistům krátce před zahájením výluky Foto: Michal Kamaryt, ČTK
Výluka v pražském metru zatím nezpůsobuje problémy

Podobně rozsáhlá výluka metra byla naposledy v září 2012. Výluka začala v pátek 18. dubna od 17:30, vlaky se opět rozjedou v úterý ráno podle jízdního řádu.

Trasa A protíná většinu turisty navštěvovaných míst a do Prahy zamířily na Velikonoce stovky tisíc návštěvníků ze zahraničí i Česka. V ulicích jsou ale informátoři, DPP vydal letáky a o zastavení provozu na lince A informuje i rozhlas v metru na trasách B a C.

Výměna výhybek jde podle plánu

Výluku naplánoval dopravce na Velikonoce, protože potřebuje na opravu výhybek ve stanicích Náměstí Míru a Dejvická tři dny v kuse. Pražský dopravní podnik při výluce opraví tři výhybky, dvě ve stanici Náměstí Míru a jednu ve stanici Dejvická, kde dělníci vymění i původní dřevěné pražce. "Vše jde podle plánu," podotkl Štábl.

Schéma náhradní dopravy v době výluky trasy A

Foto: DPP

Trasa metra A byla zastavena po celé délce, tedy od stanice Dejvická až po Depo Hostivař. Nepřístupný je pro cestující i vestibul přestupu na trasu B na Můstku. Metro nahradily tramvajové linky 5, 11, 22 a 26 a také výluková linka X-A z Podbaby do zastávky Nádraží Strašnice. Trasu některých autobusových linek dopravní podnik prodloužil do zastávek Hradčanská, Želivského a Strašnická.

 Změny tramvajových linek v souvislosti s výlukou
Linka XA v trase Podbaba – Vítězné náměstí – Hradčanská – Malostranská – Staroměstská – Národní třída – Karlovo náměstí (metro B) – I. P. Pavlova (metro C) – Náměstí Míru – Flora – Želivského – Strašnická – Nádraží Strašnice (denní provoz).
Linka číslo 5 v trase Podbaba – Vítězné náměstí – Hradčanská – Malostranská – Náměstí Republiky (metro B) – Hlavní nádraží (metro C) – Olšanské náměstí – Flora – Želivského – Černokostelecká – Depo Hostivař – Ústřední dílny DP.
Linka číslo 11 v trase Spořilov – Náměstí Bratří Synků – I. P. Pavlova (metro C) – Muzeum (metro C) – Jiřího z Poděbrad – Flora – Olšanské hřbitovy (Spojovací).
Linka číslo 22 v trase Bílá Hora – Pražský hrad – Malostranská – Újezd – Národní třída – Karlovo náměstí (metro B) – I. P. Pavlova (metro C) – Náměstí Míru – Koh–i–noor – Nádraží Strašnice – Nádraží Hostivař (všechny spoje jedou v celé trase linky).
Linka číslo 26 v trase Divoká Šárka – Dejvická – Hradčanská – Strossmayerovo náměstí – Náměstí Republiky (metro B) – Hlavní nádraží (metro C) – Olšanské náměstí – Nákladové nádraží Žižkov – Želivského – Strašnická – Nádraží Strašnice – Nádraží Hostivař.

Linka A označovaná zelenou barvou je nejkratší trasou metra, má 13 stanic. V příštím roce by se měla prodloužit o nově budovaný úsek do Motola. Spolu s dalšími dvěma linkami pražské metro denně přepraví zhruba 1,2 miliónu lidí. První úsek se cestujícím otevřel v květnu 1974.

Změny tras autobusových linek v souvislosti s výlukou
Linky číslo 107, 119 a 147 jsou z Dejvické prodlouženy na Hradčanskou, kde jsou ukončeny.
Linky číslo 111, 125 a 329jsou ze Skalky prodlouženy přes Nádraží Strašnice na Strašnickou, kde jsou ukončeny.
Linky číslo 101, 223, 263, 266, 364 a 366 jsou z Depa Hostivař (v Černokostelecké ulici) prodlouženy na Želivského, kde jsou ukončeny (linky nezajíždějí do terminálu Depo Hostivař).
Linka číslo 163 nezajíždí do terminálu Depo Hostivař.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků