Hlavní obsah
Dagmar Havlová Foto: Petr Horník, Právo

Soud přiznal Dagmar Havlové čtyři miliony za lživý článek o milenci

Manželka bývalého prezidenta Václava Havla Dagmar má na základě verdiktu vrchního soudu dostat čtyřmilionové odškodné od vydavatelství Bauer Media za tvrzení, že v době smrti svého muže měla milence. Verdikt je pravomocný.

Dagmar Havlová Foto: Petr Horník, Právo
Soud přiznal Dagmar Havlové čtyři miliony za lživý článek o milenci

Havlová původně žádala po vydavateli omluvu a pět milionů korun za článek o jejím údajném mileneckém poměru v době, kdy umíral její manžel a bývalý prezident Václav Havel.

Článek nazvaný „Skandální zvěsti o Dáše Havlové. Šokující nařčení - Tajné rande v lázních” vyšel v časopisu Pestrý svět v březnu 2012, asi tři měsíce po Havlově smrti.

Pražský městský soud konstatoval už v listopadu 2015, že údaje publikované v napadeném článku byly „absolutně nepravdivé a neověřené”. Poukázal tehdy mimo jiné na to, že zprávu o údajném pobytu Havlové s přítelem ve Františkových Lázních zaslechla autorka článku prý „někde v restauraci”. Soud tehdy Havlové nepravomocně přiznal 1,2 milionu korun. Obě strany sporu se následně odvolaly.

Vedle odškodného má bývalá první dáma nárok rovněž na omluvu.

Přiznaná částka výrazně převyšuje sumy, které soudy obvykle přiznávají za porušení práva na ochranu osobnosti. Podle odvolacího senátu byl zásah do práva extrémní a intenzivní.

Odvolací senát jí nepřiznal plnou částku, protože se nepodařilo prokázat, že by nepravdivé tvrzení negativně ovlivnilo i její charitativní činnost.

Aktivity společnosti Bauer Media v ČR a na Slovensku loni v říjnu koupila společnost Mafra patřící do holdingu Agrofert.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků