Hlavní obsah

Od soboty se Pražané dostanou do Radlic i tramvají

Právo, Jana Šprunková, če
PRAHA

Poslední úpravy, seřizování světel, vybavování nových stanic automaty na jízdenky. Tak to v týdnu vypadalo na konečné tramvaje u stanice metra Radlická. Soupravy tam sice již otáčely, ale šlo jen o zkušební jízdy. První cestující se po nové, přes kilometr dlouhé trati z dočasné konečné Laurová svezou až v sobotu.

Foto: Jana Šprunková, Právo

Na konečné Radlická probíhají poslední úpravy před otevřením trati.

Článek

Tramvaje budou jezdit nejen v úseku Laurová–Radlická, ale od soboty bude obnoven i provoz mezi Knížecí a Laurovou s novou zastávkou Braunova, který byl v dubnu přerušen. Na novou konečnou bude proti původním předpokladům jezdit tramvaj číslo 7, a nikoli 6.

„Změna je z toho důvodu, že šestka má jeden vůz a kapacitní potřeby by tudíž nesplňovala,“ konstatoval Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která je organizátorem pražské dopravy. Přidat šestce další vůz by prý bylo příliš nákladné. „I když se tramvajová trať prodlužuje, máme pořád stejně peněz na provoz,“ dodal Drápal.

Sedmička má dva vozy, a jelikož její vytíženost při jízdě na Kotlářku nebyla stoprocentní a nyní se počítá se zhruba o čtvrtinu větším zájmem cestujících do Radlic, bude tam tedy jezdit ona. Navíc pro lepší spojení mezi Smíchovem a Vršovicemi bude mít sedmička večer zkrácené intervaly z 20 na 10 minut.

Šestka pojede jen ve všední dny

Linku 7, která dosud jezdila do sídliště Řepy, by měla v ranní špičce nahradit tramvaj číslo 4. Změna trasy čeká rovněž šestku, která místo do stanice Knížecí bude jezdit do obratiště Kotlářka. Cestujícím zřejmě neudělá velkou radost, že se tento spoj vrátí pouze k provozu v pracovní dny, tedy od 6 do 20 hodin.

Zejména chataři jedoucí o víkendu třeba od metra I. P. Pavlova k nádraží Vršovice budou láteřit, protože budou nuceni vícekrát přestupovat, než se do Vršovic dostanou. „O víkendu to budou mít cestující ztížené, ale nelze mít linky všude a odevšad. Na to nejsou peníze,“ shrnul Drápal.

Je potřeba opravit stávající tratě,upozorňují odborníci

Tramvajová trať do Radlic začíná fungovat dříve, než se předpokládalo. „Podařilo se zkrátit termín takřka o dva měsíce,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený. Práce na trati začaly loni v srpnu a stavba přišla na více než 400 miliónů. Asi polovina peněz byla z evropských fondů. V těchto výdajích jsou ale i náklady na úpravu celé Radlické, včetně výměny inženýrských sítí.

Jezdit do Radlic tramvají není ale žádnou novinkou, trať tam vedla do roku 1983 a jezdila tam linka 14. Předpokládá se, že by časem mohla být prodloužena směrem na Dívčí Hrady, kde má vzniknout bytová čtvrť. Dopravní odborníci si však myslí, že by se větší pozornost měla věnovat opravám tratí současných, z nichž mnohé jsou v dezolátním stavu a ohrožují bezpečnost cestujících.

Pražskou dopravu čekají i další změny

Kvůli optimalizaci autobusové sítě mění dopravní podnik od soboty trasy a jízdní řády některých autobusových linek v denním provozu. Spoj 154 bude zkrácen do trasy Skalka–Chodov a linka 182 do trasy Kloboučnická–Sídliště Lhotka a v provozu bude pouze v ranní přepravní špičce pracovního dne. „Jako náhradu lze použít kapacitní autobusové linky 139, 205 a 253 s možným přestupem v zastávce Družná.

Školní linka 553 bude prodloužena do trasy U Slunce–Škola Dubeč–Na Návsi.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám