Hlavní obsah

Na dostavbu silnice z Prahy do Karlových Varů vytipovali jen tři obchvaty

Právo, Rudolf Voleman

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Výstavba rychlostní silnice R6 z Karlových Varů do Prahy nebude v nejbližších letech nikterak zásadně pokračovat. Počítá se pouze s řádově desítkami miliónů korun na přípravu výstavby tří obchvatů. Navíc hrozí, že nebudou realizovány jako čtyřproudé silnice, ale pouze jako dvouproudé.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Ministerstvo dopravy potvrdilo, že výstavba R6 do Prahy je zastavena a připravovat se budou pouze stavby dvouproudých obchvatů Lubence, Hořoviček a Hořesedel,“ uvedl karlovarský hejtman a poslanec Josef Novotný (ČSSD). Ze hry jsou ale tím pádem obchvaty například Bochova, Krušovic nebo Krupé. Stejně tak pokračování výstavby R6 u Bošova, která byla zahájena letos terénními pracemi.

Podle karlovarského poslance Pavla Hojdy (KSČM) totiž počítá rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na R6 z Karlových Varů do Prahy na příští rok pouze se 30 milióny korun na přípravu obchvatu Lubence. Dále pak po 35 miliónech korun na obchvaty Hořesedel a Hořoviček. „Ani v dalších dvou letech není v rozpočtu SFDI na tyto obchvaty počítáno z částkami o moc vyššími,“ podotkl Hojda, podle kterého se jedná o částky v řádu desítek tisíc korun. „To je jako když plivne,“ podivoval se starosta Lubence Bohumil Peterka (nez.). „Vyplývá mi z toho, že to jsou jen peníze na přípravu a stavba samotná začne nejdříve v roce 2014,“ dodal s tím, že stát stavbu odkládá od roku 2006. Jen celkové náklady na stavbu obchvatu Lubence jsou totiž 3,6 miliardy korun.

Na dostavbu pruhů by došlo později

Karlovarská poslankyně Jana Suchá (VV), kterou ministr dopravy Vít Bárta určil jako svého „styčného důstojníka“ pro dostavbu R6, tvrdí, že na přednostní výstavbě obchvatů v trase budoucí R6  se shodli všichni karlovarští poslanci. „Není dosud ale ani zdaleka rozhodnuto, zda-li se bude stavět ve dvou či čtyřech pruzích,“ uvedla Suchá, podle které to bude jasné až v lednu, kdy chce Bárta předložit vládě koncepci rozvoje silniční sítě v nejbližších letech.

Ostatní poslanci ale mají jasno. „Dvouproudé obchvaty se mají stavět na stavební povolení, které bude vydáno na stavbu čtyřproudé rychlostní komunikace,“ pokračoval karlovarský poslanec Jan Bureš (ODS). „Nejsem příznivcem řešení, že k dostavbě čtyřproudé silnice dojde až za nějaký čas poté, co bude dokončena dvouproudá varianta,“ dodal poslanec, podle kterého nebude později vůle stavbu dodělat. „Navíc výstavba dvou pruhů přijde na zhruba 70 % nákladů na čtyřproudé silniční komunikace,“ uzavřel Bureš. Dostavba celé R6 by podle prognóz stála více než 30 miliard korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám