Hlavní obsah

V Bosně okopírovali reklamu Mattoni s vodními šaty, na řadu přijdou právníci

Novinky, jky

Vytvořit v reklamním světě něco originálního není nic jednoduchého. Výrobci reklam se tak často inspirují zahraničními reklamami a některé motivy často použijí i pro svou tvorbu. Je však výjimečné, že by se někdo inspiroval cizí reklamou tak detailně, jako to učinila bosenská pivovarnická společnost Sarajevska pivara.

Porovnání originální české reklamy na minerálku Mattoni a bosenské na vodu LejlaVideo: Karlovarské minerální vody/Sarajevska pivara

 
Článek

Bosenská společnost produkuje minerální vodu Lejla a její reklama se nápadně podobá té, kterou před lety vyrobila česká Mattoni.

Mattoni ve své reklamě vsadila na půvab topmodelky Hany Soukupové, zatímco hvězdou bosenské reklamy je tamější zpěvák Harim Varešanović, který se umístil i v soutěži Eurovize. Varešanović ve spotu doprovází do vybrané společnosti ženu, jejíž večerní róba se proměňuje ve vodní šaty. To je však také nejvýraznější a skoro jediný rozdíl v těchto reklamách.

Společnost Karlovarské minerální vody uvádí, že napodobení jejich populární reklamy s modelkou Hanou Soukupovou ve vodních šatech může tvůrce na jednu stranu těšit, ale plagiátorství nenechá bez povšimnutí.

Chystají právní kroky

„Spot s vodními šaty, který jsme letos na podzim opět uvedli, patří mezi nejvýraznější reklamy značky Mattoni. To, že ji někdo prakticky celou okopíroval, ukazuje na její kvalitu a nadčasovost,” uvedl generální ředitel Karlovarských minerálních vod Alessandro Pasquale.

„Nelze přehlížet evidentní porušování autorských práv ke kreativitě této reklamy, na jejichž ochranu budou Karlovarské minerální vody nuceny podniknout právní kroky,” stojí ve vyjádření, které Novinkám poskytla zástupkyně výrobce Kristína Simkaničová.

Reklama

Výběr článků

Načítám