Cestujícím ze Středočeského, ale také z části Ústeckého kraje, se od začátku nového roku zjednoduší doprava nejen do hlavního města a zpět.

„My v rámci integrace razíme takové motto: jedna jízdenka, jeden jízdní řád, jeden systém. Cestující tedy bude mít jednu jízdenku, za kterou může cestovat z Prahy vlastně až do Ústeckého kraje. Dnešním dnem dochází k propojení dvou integrovaných systémů,“ uvedl pro Novinky ředitel společnosti Ropid Petr Tomčík.

Po zapojení této oblasti včetně vzájemného uznávání jízdenek s dopravou Ústeckého kraje budou na jaře následovat oblasti Nymburska, Sedlčanska a Benešovska. Připravená je také integrace z Prahy do Kladna a Slaného.

Erťák byl vyroben v roce 1971

Erťák byl vyroben v roce 1971

FOTO: Novinky

Integraci mezi kraji si pochvaluje také poslankyně Parlamentu ČR a zastupitelka Středočeského kraje Věra Kovářová a za Ústecký kraj také vedoucí odboru dopravy Jindřich Franěk.

„Je to samozřejmě fajn, protože cestující mohou využít jen jednu společnou jízdenku a nebudou se muset rozhodovat, u kterého dopravce si jízdenku zakoupí. Mohou si koupit také jízdenku časovou, což je pro ně úspora, a můžeme tak přitáhnout další lidi do veřejné dopravy,“ dodal Franěk.

Erťák, který tuto integraci slavnostně zahájil, byl vyroben ve Vysokém Mýtě v roce 1971. Podle Miroslava Lounka, který se ho před zhruba 45 lety učil řídit, to byl autobus, který vydržel a vyjel vše.

„Přímo tenhle typ autobusu se stal mou srdeční záležitostí, jako mladý pětadvacetiletý kluk jsem na tom začínal. Jezdí se mi s tím stále krásně a nedělá mi to žádné problémy,“ popsal Lounek své pocity z řízení Škody 706 RTO.

Z Roudnice do Mělníka svezl cestující legendární „erťák“

Z Roudnice do Mělníka svezl cestující legendární „erťák“

FOTO: Novinky