Advokát, který se angažuje za stranu Svobodných, tvrdí, že „nadbytečná návštěvnická doprava” nemůže jako důvod zřízení parkovacích zón obstát.

„Pokud zóny zasahují i na místa, kde nikdy žádná nadbytečná doprava nebyla nebo jen v nepodstatné míře, je zcela jasné, že v těchto místech se bude parkovat stále stejně a změní se jen to, že lidé vyhodí své peníze oknem,” uvedl ve středu s tím, že podle zákona o pozemních komunikacích může být důvodem zřízení zón toliko „reálná dopravní potřeba”.

Kde jsou a budou v Praze zóny placeného státní

Kde jsou a budou v Praze zóny placeného státní

FOTO: David Ryneš, Novinky

„A pokud ta není, není splněn ani zákonný požadavek pro zřízení zón,” tvrdí Pecák, podle nějž se může jednat i  „o obcházení daňových předpisů zřízením diskriminační daně v podobě peněžního trestu za vlastnictví vozidla”.

Problém se přesouvá o ulici vedle

„Všeobecně vzato se přesouvá problém z jedné ulice do druhé a je zřejmé, že není ze zvláštních asi zištných důvodů zájem na racionálním řešení, a to zavedení celopražské zóny, zavedení úvodního přiměřeného poplatku tak, aby se náklady na zavedení poplatily a pak aby se poplatky avizovaně snížily,” dodal s tím, že soudní při hodlá v případě potřeby dovést až k Ústavnímu soudu.

ČTĚTE TAKÉ
Minuta za jednu korunu. V Praze 5 a 6 platí parkovací zóny

Mluvčí pražského magistrátu  Vít Hofman zatím nechtěl snahu advokáta komentovat s tím, že právníci nejprve budou muset posoudit jeho konkrétní kroky.

Druhý vůz se lidem prodraží

Rezidenti v zónách zaplatí za parkovací kartu 1200 korun za rok. Pokud budou chtít využívat parkovací místa pouze v okolí svého bydliště, je částka stanovena na polovinu. Za druhý vůz je poplatek stanoven na 12 000 korun ročně a pro podnikatele je částka 36 000 korun.

Parkovací karty v předvečer zahájení provozu parkovacích zón nemělo vyřízeno několik desítek tisíc lidí.