Článek
Ráž na tiskové konferenci upřesnil, že strojvedoucí nerespektoval návěstí stůj před tunelem. Ministr dopravy nyní navrhuje sérii opatření, aby se podobným incidentům v budoucnu předešlo. Bude docházet k častějším kontrolám strojvedoucích a budou se budovat tzv. odvratné koleje v místech, kde se dvě koleje sbíhají do jedné.
Zmíněná srážka dvou protijedoucích rychlíků si v polovině října vyžádala 69 zraněných, z toho sedm lidí bylo zraněno velmi vážně. K nehodě došlo v místě, kde se železniční tratě křižují a přecházejí do jednokolejné tratě.
Začátkem listopadu si další nehoda dvou vlaků u Bratislavy vyžádala 79 zraněných. Vlak vyjíždějící z města Pezinok projel na červenou a rychlík z Košic zabrzdil zabezpečovací systém ETCS. Právě díky tomuto systému nebyly důsledky havárie vážnější.
Ráž po těchto dvou nehodách na železnici nabídl svou demisi, ale premiér Robert Fico (Směr) ji odmítl. Ráž trvá na tom, že nehody nebyly systémovým selháním.

