Hlavní obsah

Ostravské obchodní centrum má za sebou rok a půl trvající modernizaci

Novinky, Lenka Hatlapatková

Právě v těchto dnech končí jedna z největších investic Inter IKEA Centre Česká republika v ostravském obchodním centru Avion v hodnotě více než jedné miliardy korun. Za rok a půl zde doslova od základů zmodernizovali nejstarší středovou část centra.

Foto: Archiv Avion Shopping Park Ostrava
Článek

Během uplynulých dvanácti let dosáhly investice Inter IKEA Centre do Avion Shopping Parku Ostrava 4,4 miliardy korun. Pronajímatelná plocha se k dnešnímu dni více než zdvojnásobila z původních 54 tisíc metrů čtverečních na téměř 110 tisíc metrů čtverečních.

Stejně razantně vzrostl od prosince roku 2001, kdy bylo centrum slavnostně otevřeno, i počet kamenných prodejen, k původním 72 přibylo dalších 100. A zdvojnásobila se i návštěvnost: ze 4,7 miliónu osob za rok 2002 vzrostla na 9,2 miliónu osob za rok 2012.

Avion se postupně stal také významným zaměstnavatelem severomoravské metropole. Aktuálně, po otevření nové středové části, poskytne zázemí více než 1600 pracovníkům jednotlivých obchodních jednotek a dalších téměř 350 lidí je navázáno na tento subjekt pravidelnou externí spoluprací v oblasti služeb.

V uplynulém roce a půl v ostravském Avionu navíc denně pracovalo zhruba 250 zaměstnanců stavebních firem z regionu a okolí, které se na této složité rekonstrukci za plného provozu centra podílely. Největší změna v dosavadní historii ostravského Avionu byla zahájena na jaře uplynulého roku.

„V průběhu uplynulých let jsme několikrát investovali do růstu centra, je tedy logické, že nejstarší část ve srovnání s novými částmi Avionu již nesplňovala naše nejnovější požadavky nejen v oblasti designu, ale i celkového komfortu. Rozhodli jsme se proto skloubit naše požadavky společně s opravami, které byly v této části nezbytné, a středovou část jsme zmodernizovali doslova od základů,“ vysvětlila Kateřina Ježková, ředitelka Avion Shopping Parku v Ostravě.

”Nyní jsou v nové středové části, jež vzrostla o další poschodí, seskupeny obchodní jednotky zaměřené na módu a módní doplňky,“ dodala Kateřina Ježková.

„Hotové je i podzemní parkoviště se 70 rozšířenými místy pro rodiny s dětmi, které jsme propojili se stávajícím. Přibyl i nový vjezd z centrálního parkoviště," popsala tvář nového Avionu Andrea Aujeská, projektová manažerka Inter IKEA Centre ČR.“

Související témata:

Výběr článků

Načítám