Článek
Zpěvák Bad Blake objíždí malé sály za pár dolarů. Potřebuje zapomenout na zpackaný rodinný život i finanční problémy. Hledá útěchu v alkoholu a avantýrách s obstarožními venkovskými kráskami. Až když potká osamělou novinářku ze Santa Fe (Maggie Gyllenhaalová), vrátí se mu chuť do života a pod vlivem jejího malého synka si vzpomene, že by měl zavolat tomu vlastnímu, k němuž se kdysi zachoval velmi sobecky. Po 24 letech mlčení ale jeho syn nemá zájem.
Zpěvák Bad Blake objíždí malé sály za pár dolarů. Potřebuje zapomenout na zpackaný rodinný život i finanční problémy. Hledá útěchu v alkoholu a avantýrách s obstarožními venkovskými kráskami. Až když potká osamělou novinářku ze Santa Fe (Maggie Gyllenhaalová), vrátí se mu chuť do života a pod vlivem jejího malého synka si vzpomene, že by měl zavolat tomu vlastnímu, k němuž se kdysi zachoval velmi sobecky. Po 24 letech mlčení ale jeho syn nemá zájem.
Zpěvák Bad Blake objíždí malé sály za pár dolarů. Potřebuje zapomenout na zpackaný rodinný život i finanční problémy. Hledá útěchu v alkoholu a avantýrách s obstarožními venkovskými kráskami. Až když potká osamělou novinářku ze Santa Fe (Maggie Gyllenhaalová), vrátí se mu chuť do života a pod vlivem jejího malého synka si vzpomene, že by měl zavolat tomu vlastnímu, k němuž se kdysi zachoval velmi sobecky. Po 24 letech mlčení ale jeho syn nemá zájem. Nechuť k nereálným happyendům dodává scénáři věrohodnost, současně ale příběh nedokáže ničím překvapit a výrazně se podobá filmu Wrestler (starý chlap, kariéra se hroutí, chce napravit rodinné vztahy a namáhavě si získává něčí důvěru, ale nakonec ji zase ztratí).
Zpěvák Bad Blake objíždí malé sály za pár dolarů. Potřebuje zapomenout na zpackaný rodinný život i finanční problémy. Hledá útěchu v alkoholu a avantýrách s obstarožními venkovskými kráskami. Až když potká osamělou novinářku ze Santa Fe (Maggie Gyllenhaalová), vrátí se mu chuť do života a pod vlivem jejího malého synka si vzpomene, že by měl zavolat tomu vlastnímu, k němuž se kdysi zachoval velmi sobecky. Po 24 letech mlčení ale jeho syn nemá zájem. Nechuť k nereálným happyendům dodává scénáři věrohodnost, současně ale příběh nedokáže ničím překvapit a výrazně se podobá filmu Wrestler (starý chlap, kariéra se hroutí, chce napravit rodinné vztahy a namáhavě si získává něčí důvěru, ale nakonec ji zase ztratí).
Přesto Crazy Heart funguje. Bridges boduje tím, jak se mu daří propojit uvěřitelný patos starého chlapa s nepatrným suchým humorem a navíc je tu velmi citlivé řemeslo (kamera, hudba). Melancholické záběry vysušené krajiny jihu USA doprovázené country baladami věrně odrážejí hrdinův chmurný vnitřní svět. Ale hudba, na které se podílel i proslulý T-Bone Burnett, hraje podstatnou roli téměř v celém filmu. Mnoho minut tvoří záběry z country koncertů a dialogy Bada Blakea s manažerem nebo s hlavním konkurentem Tommym Sweetem.
Starý svět kovbojů a moderní country
Blake patří do starého světa osamělých kovbojů s kytarou, kteří měli blízko k blues a hráli vlastní písničky, do nichž vkládali skutečné emoce. Tommy je spíše úspěšný mladý zpěvák, který symbolizuje „moderní country“, čili komerční pop.
V jeho světě týmy více či méně talentovaných autorů nabízejí písničky hvězdě a ta je buď zahodí, nebo promění ve zvonivé mince. Tommy si s profesionálním cynismem uvědomuje, že je celkem jedno, jaké písně natočí. “Napiš mi pár pásniček. Prodám dva milióny kusů jakéhokoliv alba,“ říká Blakeovi před koncertem.
A Blake statečně překoná své nabubřelé já a hity konkurentovi napíše. Poprvé v životě už to nedělá jen kvůli sobě.