Hlavní obsah

Nizozemské aerolinky během letu čepují pivo

Novinky, vps

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nizozemská letecká společnost KLM spustila novinku, na kterou se těšili všichni, kteří se chtěli během letu osvěžit zlatavým mokem, a nevyhovovalo jim pivo v plechovce. Od konce srpna je totiž možné dát si během letu čepované pivo. Aerolinky novinku uvedly vtipným videem, v němž se dva „rozmazlení“ pasažéři dohadují, který z nich zažil větší luxus na palubě letadla.

Reklama aerolinek na pivo čepované v letadleVideo: KLM Royal Dutch Airlines

 
Článek

Zatím je možné dát si pivo pouze během letu v byznys třídě na karibský ostrov Curaçao, populární to destinaci nizozemských dovolenkářů.

Může se zdát, že se jedná o banalitu, která by mohla být běžnou součástí všech letů, vývoj té správné technologie ale trval odborníkům z pivovaru Heineken, s nímž se aerolinky spojily, několik let. V cestě stálo hned několik problémů, například vzduchem hnané pípy, jež se obvykle používají, jsou v letectví zakázané.

„Tlak vzduchu v letadle je mnohem nižší než v normální nadmořské výšce, klasická pípa by nefungovala a jen by vytvořila velké množství pěny. Dále jsme museli zapracovat třeba na kompresoru nebo jídelním vozíku,“ řekl Edwin Griffioen z Heinekenu.

Vývojáři museli upustit od chlazení, už by se nevešlo do konstrukce, která je samozřejmě velikostně omezená, aby vozík mohl pohodlně projet uličkou v letadle. Cestující se ale o teplotu piva nemusí bát, vozík je vyroben na principu termosky a udrží konstantní teplotu pěti stupňů Celsia.

Důraz na domácí produkci

Čepované pivo během letu je doplněním konceptu KLM, který staví na nizozemských produktech. Menu pro třídu World Business Class tak připravil nizozemský kuchař Jacob Jan Boerma oceněný několika michelinskými hvězdami, od domácích producentů je třeba i nádobí nebo uniformy palubního personálu.

„Vždy hledáme typické nizozemské produkty, které by nás odlišily od ostatních společností,“ vysvětlila viceprezidentka společnosti KLM Miriam Kartmanová, proč se aerolinky vrhly do takto zdlouhavého vývoje.

Zkušení pivaři uznávající jen kvalitu produkce řemeslných pivovarů možná budou nad Heinekenem ohrnovat nos, nicméně aerolinkám nelze upřít, že se snažily. Minimálně propagační video k této novince se jim opravdu povedlo.

Reklama

Výběr článků

Načítám