Článek
„Letiště nikdy neprošlo pořádnou rekonstrukcí a bylo čím dál v dezolátnějším stavu. Poslední investice zde proběhly v německé režii v roce 1941,“ uvedl pro Novinky Mikulecký s tím, že toto letiště patří k jedněm z nejstarších v České republice. Jeho počátky totiž spadají do období první republiky, konkrétně do první poloviny 20. let minulého století.

Slavnostní otevření nové dráhy
Náročnou rekonstrukci nové dráhy dozorovaly podle Mikuleckého kromě Úřadu pro civilní letectví i orgány ochrany přírody a krajiny. Náklady se vyšplhaly k částce jednoho miliónu korun a „stavba“ trvala přibližně tři čtvrtě roku. Dráha je dlouhá téměř jeden kilometr, široká pak 23 metrů.

Hangáry na letňanském letišti
„Finance pocházely pouze z našich zdrojů, nešlo o žádné dotace z Evropské unie či něco podobného,“ připomněl Mikulecký. Letiště mělo namále hlavně po sametové revoluci v roce 1989, kdy v 90. letech jeho existenci ohrožovali developeři. „Ti v koordinaci s tehdejším starostou Letňan usilovali o zastavění plochy určené pro vzlety a přistávání letadel,“ vzpomíná Mikulecký.
Sysel zachráncem
Tehdy také došlo k umělému vysazení sysla obecného, který byl do Letňan dopraven leteckým mostem ze Strakonic. „Díky němu a také díky úsilí řady lidí z Aeroklubu Praha Letňany a Úřadu civilního letectví letiště přežilo,“ dodal Mikulecký.

Záběr na novou dráhu
Výstavbou nové dráhy aktivity rozhodně nekončí. Další investice by měly směřovat podle ředitele letiště Petra Kříže do rekonstrukce pojížděcí dráhy a výstavby nového zázemí letiště.

Při slavnostním otevření se představila i stařická Avia BH-5.
Novou dráhu hned ve čtvrtek symbolicky pokřtilo i sedm malých letounů z Německa, které po krátké přestávce zamířily na další cestu do slovenských Piešťan.