Článek
Většinový vlastník OOIL přijal nabídku. Dohodu však musí ještě schválit antimonopolní úřady v Číně, Evropě a USA, uvedly firmy v prohlášení pro hongkongskou akciovou burzu. Akcie Cosco po zprávě posílily o víc než šest procent a byly nejdražší za dva roky.
Dohoda je další z vlny fúzí akvizic na globálním trhu nákladní lodní přepravy, díky kterým šest největších lodních firem nyní kontroluje 63 procent trhu. OOCL, dceřiná přepravní společnost OOIL, kontroluje 2,7 procenta trhu.
Tvrdá konkurence
Cosco Shipping bude mít po dokončení fúze více než 400 plavidel a kapacita přesáhne 2,9 miliónu TEU, což je standardizovaná kontejnerová jednotka, odpovídá jednomu šestimetrovému kontejneru. Cosco se tak stane třetím největším lodním přepravcem kontejnerů za dánskou Maersk Line a švýcarskou Mediterranean Shipping Company (MSC). V současnosti jí patří čtvrtá pozice, před ní je ještě francouzská společnost CMA GCM.
Akvizice přichází v době, kdy se odvětví lodní přepravy potýká celosvětově s problémy kvůli přebytku kapacit, stagnujícímu globálnímu obchodu a poklesu cen. Dánská Maersk koupila v prosinci německou firmu Hamburg Sud a francouzská CMA CGM loni převzala singapurskou Neptune Orient Lines. Korejský přepravní gigant Hanjin loni zkrachoval, upozornila BBC.