Článek
„Jedná se o pragmatické a odpovědné řešení, vyváží všechny veřejné zájmy. Jsem přesvědčený, že žádná jiná alternativa by ve výsledku v následujících deseti letech otázku Výtoňského mostu nevyřešila,“ uvedl Kupka.
Stát o zachování mostu rozhodl i kvůli stanovisku Výboru světového dědictví Organizace OSN pro výchovu, vědu a kulturu (UNESCO), který jej doporučil nebourat. Krok přivítali aktivisté z Nadačního fondu vyšehradský most, kteří rekonstrukci dlouhodobě prosazovali.
Původně se zvažovalo, že stávající most se přesune do Modřan a na jeho místě vznikne moderní tříkolejná konstrukce. Výtoňská stavba z roku 1901 se nachází ve špatném technickém stavu. Je na ní omezena rychlost a nesmí na ni těžší soupravy.
Podle zastánců výstavby nového mostu je stávající most hlučný, neopravitelný a kvůli použité technologii nýtování nelze efektivně bránit jeho další degradaci. Problémy očekávají rovněž v souvislosti s plánovaným přechodem na jinou napěťovou soustavu.

Vizualizace vítězného návrhu ze soutěže SŽ na nový most. Ten nakonec nevznikne.
„Když na Výtoni projede vlak, tak nastává zemětřesení,“ uvedl před časem zástupce iniciativy Výtoň 21 spojující místní obyvatele Jiří Grund.
Radost naopak neskrývají aktivisté lobující za opravu mostu. Podle jimi objednané studie stačí vyměnit 15 procent celkové hmotnosti mostní konstrukce.
„Jsme potěšeni, že pan ministr Kupka zvolil celosvětově osvědčený a standardní postup. Rekonstrukce s dostavbou třetí koleje nabízí rychlost a minimalizaci výluk, což je nejlepší řešení pro železniční dopravce, jejich cestující i Pražany,“ uvedl člen správní rady fondu Tomáš Bistřický.
SŽ již dříve uváděla, že kvůli bezpečnosti nehodlá most opravovat po částech, ale jako celek.
Podle šéfa SŽ Jiřího Svobody tak bude po dobu oprav mostu na místě provizorní jednokolejná konstrukce na původních pilířích.