Článek
McLaren se snaží nabídnout co největší množství modelů. Když bude z čeho vybírat, mohla by britská automobilka splnit svůj odvážný plán, tj. do roka zdvojnásobit své prodeje. Po 570S Coupé, představeném před pouhým měsícem na autosalonu v New Yorku, se na opačné straně světa ukázalo provedení 540C.
Jak naznačuje písmeno „C”, tento model by měl být více zaměřen na komfort, naopak 570S je více sportovním modelem. Základ mají ovšem obě verze stejný, ať už ten technický, tak do značné míry designový - exteriér novinky je pouze drobnou variací na dřívější 570S Coupé. [celá zpráva]

McLaren 540C (2015)

McLaren 540C (2015)
0-200 km/h pod 11 sekund
Pod kapotou je osmiválcový motor známý už z modelů P1, 650S nebo 570S. Osmiválec má zdvihový objem 3,8 litru a dvě turbodmychadla. Největší výkon má hodnotu 397 kW neboli pěkně postaru 540 koní - je to o 30 k méně, než má výchozí model. Maximum točivého momentu je také nižší - 540 Nm, zatímco 570S nabídne rovných 600 Nm (3500 až 6500 otáček). Převodovka je sedmistupňová, samočinná.
Stovku zvládne základní model od McLarenu velice hbitě - za 3,5 sekundy, disciplína 0-200 km/h je otázkou 10,5 s. Nejvyšší rychlost? 320 km/h. Zajímavým údajem je také „suchá” hmotnost - pouhých 1311 kilogramů.
Ceny v přepočtu začínají na částce 4,8 miliónu korun. McLaren v Česku oficiální zastoupení nemá. Nejbližší je buď ve Vídni, nebo v Mnichově.

McLaren 540C (2015)

McLaren 540C (2015)