Hlavní obsah
Hlavním cílem turistů z Polska jsou u nás Adršpašsko-Teplické skály. Foto: Profimedia.cz

Nejvíc jezdí na české hory Poláci, Slováci vyhledávají památky UNESCO

Podle průzkumu přijelo do českých hor v červenci nejvíce zahraničních turistů z Polska, bylo jich téměř 80 000. Déle je následovali Němci a Nizozemci. Památky UNESCO lákaly nejčastěji Slováky. Výsledky průzkumu zvyklostí domácích a zahraničních turistů zveřejnila agentura CzechTourism, která spolupracovala na analýze s mobilními operátory.

Hlavním cílem turistů z Polska jsou u nás Adršpašsko-Teplické skály. Foto: Profimedia.cz
Nejvíc jezdí na české hory Poláci, Slováci vyhledávají památky UNESCO

CzechTourism čísla získal na základě informací o registraci SIM karet mobilů do sítě v okolí vybraných turistických lokalit. Zbytková data od operátorů také ukázala, že hlavním cílem turistů z Polska jsou u nás Adršpašsko-Teplické skály. Němci v červenci zase nejčastěji zavítali do Františkových Lázní. Výletním cílem Pražanů bylo v prvním prázdninovém měsíci nejčastěji Konopiště.

"Tak podrobný popis chování turistů v konkrétních lokalitách jsme dosud neměli k dispozici. Jedná se o novinku v marketingovém výzkumu cestovního ruchu," uvedl generální ředitel agentury Rostislav Vondruška. Získaná data podle něj umožní zvýšit efektivnost marketingových kampaní, a podpořit tak vyrovnávání sezonality a týdenního cyklu v regionech.

Zjistí, kolik lidí památky navštívilo a kolik zůstalo před hradbami

Pro domácí cestovní ruch především v horských lokalitách je totiž charakteristické střídání cyklů pracovního dne a víkendu, které mají na svědomí domácí turisté. Zahraniční turisté naopak navštěvují regiony i během pracovního týdne, a pomáhají tak tento cyklus vyrovnávat.

"Nyní máme konečně k dispozici skutečně podrobná data, která nám umožní potenciál tohoto jevu využít," uvedl Vondruška. Agentuře podle něj také pomohou informace o vlivu konkrétních akcí na návštěvnost příslušných lokalit.

Na základě dat z mobilů analytici také zjistili, jaké turisty přitahují určité typy památek. Ve vybraných lokalitách navíc srovnání dat z mobilů s údaji o prodaných vstupenkách umožní zjistit, kolik turistů si zaplatilo vstupné do památky samotné, a kolik jich zůstalo "před hradbami".

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků