Hlavní obsah

Na espresso a do rakvičky. V thajské kavárně se návštěvníci přiblíží smrti

Podnik v thajském Bangkoku láká návštěvníky na nevšední zážitek. Mohou si v něm kromě kávy dát také rakvičku. Řeč ovšem není o tradiční české cukrovince se šlehačkou. Hosté si mohou doslova lehnout do rakve a rozjímat o životě. Buddhisté totiž věří, že když si jsou lidé vědomi smrti, žijí mnohem méně sobecky, píše agentura Newsflare.

Na espresso a do rakvičky. V thajské kavárně se návštěvníci přiblíží smrti

Kavárnu Kid Mai, vyvedenou jak jinak než v černé barvě, zdobí věnce nebo smuteční závoje. Sem tam se mihne slovo smrt v několika jazycích.

Mají tu také dlouhou temnou chodbu, která připomíná pověstný tunel se světlem na jeho konci. Interiér podniku nemá působit prvoplánově morbidně, spíše má podtrhnout celý koncept.

Když si po kávě nebo dezertu lehnou hosté do rakve, mají čas rozjímat o životě, který vedou. Nevšední zkušenost by je měla přimět k zamyšlení, zda žijí dostatečně nesobecky a bezelstně.

„Je to pohodlné, ale nemohla jsem spát ani relaxovat, protože jsem si připadala mrtvá. Smrt je, když ztratíte vše, co dnes máte a nebudete mít možnost zítra spatřit mámu s tátou,“ řekla serveru CNN Travel patnáctiletá Tammy, která si pár chvil rozjímání v rakvi rovněž dopřála.

V rakvi návštěvníci pobudou jen několik málo minut.

Foto: Profimedia.cz

Mnoho zákazníků prý při pohledu na rakev odmítne jít dovnitř. Ti, kteří si několikaminutový pobyt v rakvi zkusí, se „zpět mezi živé“ vracejí otřesení, rozklepaní, ale i s blaženým pocitem, že skutečně nezemřeli.

Chvilkový výlet do záhrobí je přitom zcela zdarma, návštěvníci za něj nemusejí platit ani korunu. Naopak za jeho absolvování dostanou desetiprocentní slevu na nápoje.

Nabízí tematické nápoje

Kavárnu kvůli své disertační práci otevřel Veeranut Rojanaprapa. Zabýval se totiž tím, jak nenásilně u lidí zredukovat chamtivost nebo zkaženost.

„Náš pán Buddha často učil o smrti a tvrdil, že když si jí je člověk vědom, potlačí své ego, bude méně chamtivý a plný zloby,“ řekl Rojanaprapa pro CNN Travel.

„Kdybyste věděli, že zítra je váš poslední den a zemřete, netrávili byste svůj drahocenný čas mstou na nepřátelích nebo pachtěním se za penězi,“ doplnil. Poslední hodiny života by podle něj lidé strávili s blízkými, rodinou a fyzickým kontaktem — třeba objímáním.

O svých zážitcích ze simulované smrti mají po odpočinku v rakvi hosté napsat do knihy a podělit se tak s dalšími lidmi o své myšlenky. A ti, kteří si přeci jen na něco takového netroufají, si v kavárně mohou dát alespoň tematické nápoje pojmenované třeba Poslední den nebo Zrození či Smrt.

Podnik chce návštěvníkům položit otázky ohledně smyslu jejich existence.

Foto: Profimedia.cz

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků