Pro Boeing 737 MAX byla nedávná havárie Ethiopian Airlines, při níž zemřelo všech 157 lidí na palubě, zničující. Jednalo se totiž už o druhou takovou nehodu za posledních pět měsíců, přičemž ta první se udála v říjnu indonéským aerolinkám Lion Airzemřelo při ní všech 189 cestujících.

Nejbezpečnější letadla každoročně připomíná zpráva serveru Airline Ratings, která letos vyšla začátkem ledna. Mezi zcela bezpečné letouny se může řadit celkem devět typů, které nikdy nebyly zapleteny do žádné fatální nehody. Jsou to Boeing 717, Bombardier CRJ700/900/1000, Airbus A380, tedy takzvané superjumbo, které se ovšem už nadále nebude vyrábět, Boeing 787, Boeing 747-8, Airbus A350, Bombardier CSeries, Airbus A340 a Airbus A320neo.

Nutno však podotknout, že letouny typu CSeries a A320neo se začaly dodávat teprve nedávno, proto jsou informace o jejich používání zatím nedostatečné.

V žebříčku figuroval i Boeing 737 MAX

Zpráva serveru Airline Ratings ale uvádí i letouny, které měly nízké procento fatálních nehod — jsou to například Boeing737NG s 0,08 procenty nehod na milion odletů nebo Airbus A330 s 0,19 procenty nehod. Paradoxně, v lednovém hodnocení figuroval i Boeing 737 MAX. Jak se ale ukázalo, systém řízení tohoto typu letadla byl nebezpečný a výsledky testování neodpovídaly realitě.

Každoročně se vyhlašují také nejbezpečnější aerolinky, kterým dlouhodobě kraluje australská společnost Qantas. Následují mimo jiné Emirates, American Airlines, Swiss, Finnair nebo KLM. Naopak nejméně bezpečnými aerolinkami jsou afghánské Ariana Afghan Airlines a Kam Air, surinamské Blue Wing Airlines a indonéské Trigana Air.