Podle EUclaim, která je přední společností ve vyřizování kompenzací, se stížnosti na EasyJet za poslední tři roky neustále zvyšují.

„Obecně v tomto roce registrujeme nárůst stížností, ne pouze na EasyJet. Hrálo v tom roli špatné počasí koncem března, nejvíce pak stávky ve Francii a Itálii, které vedly ke zdržení letů či jejich úplnému zrušení,“ tvrdí britská manažerka EUclaim Adeline Noorderhavenová.

Tyto problémové faktory potvrzuje i mluvčí aerolinek EasyJet. „V posledních měsících čelil letecký průmysl nebývalým rušivým elementům, ať už to byla stávka ve Francii, nebo zahlcení leteckého prostoru nad oblastí Londýna či Evropy obecně.“

Zároveň společnost vzkazuje všem zákazníkům, že ohledně kompenzací se mohou obracet přímo na ni a problémy neřešit zbytečně přes třetí stranu.

Obsazují nejnižší příčky

Proti číslům EUclaim se ostře ohradily aerolinie Ryanair. „Nevěříme žádnému prohlášení, které takoví ‚pronásledovatelé’ učiní. Za vyřízení kompenzací si vybírají poplatky a jejich interní data jsou absolutně nepodložená,“ uvedl mluvčí společnosti Ryanair.

Dodal, že Ryanair v první polovině roku 2016 obsloužily přes 55 miliónů zákazníků a vzhledem k takovému číslu by počet 4781 stížností byl zanedbatelný. „Naši klienti jsou s našimi službami a nízkými cenami spokojeni,“ uzavřel.

Aerolinky EasyJet velmi často figurují v žebříčcích nejhorších leteckých společností na světě. Nadšení nesklízejí ani na službě Skytrax, kde aerolinky hodnotí sami zákazníci na základě svých zkušeností. Na zpoždění si zde lidé stěžují velmi často. Na druhou stranu spousta z nich uvádí, že vzhledem k nízkým nákladům „dostanete přesně to, co si zaplatíte“.

Aerolinky obsadily nejnižší příčky i v loňském roce ve výzkumu portálu FlightStats, který shromažďuje data o službách leteckých společností. Rozhodujícími faktory byla kvalita, počet zpoždění a kompenzace, které za ně společnosti poskytují.

Nejnovější data portálu k červnu 2016 říkají, že lety společnosti EasyJet se zpožďují v necelých 38 procentech a zhruba o 57 minut.