Elektronické visačky se dají použít v případě, že cestující má chytrý telefon a zvolí digitální odbavení. Při odbavení si stáhne do svého telefonu aplikaci, která pak přenese veškeré potřebné informace na visačku. Informace na štítku se mohou přehrávat.

BA nejprve začne testovat nové visačky u svých zaměstnanců. První cestující by si je mohli vyzkoušet koncem roku. Pokud budou testy úspěšné, mohly by se nové visačky začít používat již v příštím roce. Navzdory různým změnám, které mají urychlit procesy na letištích, zůstává odbavení zavazadel nadále časově náročné, řekl BBC zástupce British Airways. Cestující často kvůli tomu musí vystát na letišti před letem dlouhou frontu.

Elektronická visačka by sice rovněž znamenala, že by musel cestující se svým zavazadlem zamířit k přepážce, avšak doslova by zde svůj kufr jen "upustil" a ten by si převzal někdo se skenerem, dodal zástupce. Na některých letištích si v současnosti mohou cestujících vytisknout visačky na kufr sami v kioscích. I to však vyžaduje stále hodně času ve srovnání s naskenováním informací přímo z telefonu, a také papíru. Pro aerolinky je to však zatím méně nákladné.

"(Elektronická visačka) je mnohem dražší, ale je znovu použitelná, koupíte si ji a použijete ji vícekrát," řekl BBC průmyslový designér Lewis Freeman, který pracoval na krytu pro elektronickou visačku. Životnost produktu je v současnosti až pět let. Freeman však rovněž upozornil, že technologie postupuje kupředu mnohem rychleji.