Firma Posaidon je z německého Neuwiedu. Když se podíváte na jejich stránky, zjistíte, že hlavním terčem úprav jsou právě mercedesy. A tohle poslední dílko je opravdový vrchol.

Je to extrémní auto. Jmenuje se Posaidon RS 850+ a už název jasně říká, co máme čekat. A co teprve vzhled. Nový nárazník, maska chladiče, kapota, prahy, difuzor. Navíc tu absentují mřížky u chladicích vstupů. Tedy ony tam jsou, ale je to spíš taková lehoučká síťovina.

Příliš nezakrývají ani nová kola, která spíš upozorňují na to, že za nimi jsou velké kotoučové brzdy o průměru 420 x 40 mm (!) vpředu a 360 x 32 mm vzadu. Samozřejmě, že jsou z karbon-keramického materiálu.

Posaidon RS 850+

Posaidon RS 850+

FOTO: Posaidon

Posaidon RS 850+

Posaidon RS 850+

FOTO: Posaidon

Uvnitř vozu je to trochu zvláštní. Vepředu je klasická přístrojová deska, včetně velké obrazovky infotainmentu, jen cejchování rychloměru se změnilo, a okolo řadicí páky jsou tlačítka ve stylu sporťáků.

Jsou tu i velké sportovní skořepinové sedačky pro řidiče a spolujezdce. A za nimi nic. Opravdu nic. V honbě za sníženou hmotností byly odstraněny zadní sedačky i výplně dveří, kufru…

Posaidon RS 850+

Posaidon RS 850+

FOTO: Posaidon

Posaidon RS 850+

Posaidon RS 850+

FOTO: Posaidon

Pod kapotou je to podobná divočina. Karbonový poklop motoru skrývá upravený osmiválec o objemu 5,5 l. Už základní tovární výkon 430 kW (585 koní) a točivý moment 800 Nm je impozantní. Jenže v tomto případě je po odladění k dispozici 751 kW (1020 koní) a 1400 Nm.

To samozřejmě není jen úpravou vstřikovací jednotky. Tohle chtělo trochu větší zásah, jako výměnu turbodmychadla, mezichladiče stlačeného vzduchu, a to se musí promítnout i do dalších částí. Takže i převodovka dostala patřičné zpevnění.

Ve výsledku auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 s a maximální rychlost je prý 368 km/h. Pokud se ptáte na cenu, tak tu Posaidon tají.