Audi TT ultra quattro oproti výchozímu modelu shodilo 300 kg na působivých (a dobře zapamatovatelných) 1111 kilogramů. Čtyřválcový motor s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem nabídne 310 koní (228 kW) a 400 Nm točivého momentu.

S výkonovým poměrem 3,6 kg na jednoho koně zvládne tento model zrychlit na 100 km/h za 4,2 s (výchozí verze 5,4 s) a jede až 280 km/h (výchozí verze má elektronicky omezenou rychlost při 250 km/h).

Audi TT ultra quattro (studie, 2013)

Audi TT ultra quattro - v interiéru zaujme otevřená kulisa manuální převodovky (původem z modelu R8).

FOTO: Audi

Výrazné snížení hmotnosti zajistilo využití karbonu, z tohoto lehkého materiálu jsou například dveře či kapota. Výměnou některých komponent (olejová vana, klikový hřídel a dokonce i šrouby) se v motoru ušetřilo 25 kilogramů, dalších dvacet ušetřila hliníková kola, jiný je i výfukový systém s titanovou koncovkou. Skořepinová sedadla jsou lehčí o 22 kilogramů.

Zajímavostí jsou vnější zpětná zrcátka. Ta jsou totiž nahrazena kamerami a obraz je přenášen přímo na digitální přístrojovou desku. Technickou lahůdkou jsou přední kotouče z keramického kompozitu, nečekanou úsporu pak představují vinuté pružiny. Klasická ocel byla nahrazena plastem vyztuženým skleněnými vlákny, čímž se ušetřilo šest kilogramů.

Audi TT ultra quattro (studie, 2013)

Audi TT ultra quattro (studie, 2013)

FOTO: Audi

Audi neplánuje výrobu této verze, pouze chtělo ukázat, které odlehčené materiály se v budoucnu nejspíš objeví u sportovních verzí Audi.