Hlavní obsah

Test Renaultu Fluence 1,6 dCi: hodně prostoru za slušné peníze

Novinky, Martin Žemlička

Renault Fluence prošel mírným omlazením. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí jeden z nejlevnějších sedanů s délkou přes 4,6 metru ve spojení s nejsilnějším motorem v nabídce. V některých ohledech překvapila menší praktičnost, nabízeným komfortem i pořizovací cenou jde bezpochyby o zajímavý model.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Renault Fluence

Článek

Renault Fluence prošel po třech letech od svého uvedení decentním omlazením. Změnila se zejména příď, uvnitř jsou změny spíše kosmetické - jiný rychloměr, pro dražší výbavy multimediální systém Renault R-Link s dotykovou obrazovkou.

Testovaný exemplář měl mimochodem jednodušší provedení, které třebaže zvládne přehrávat MP3 soubory z USB vstupu či CD, má nepříjemné ovládání prostřednictvím malých tlačítek, zastaralý je i dvoubarevný výstup na miniaturní displej. Určitě se vyplatí připlatit 15 tisíc za R-Link (kromě nejlevnější verze se nabízí pro všechny výbavové stupně), kromě mnohem lepšího barevného výstupu a výrazně jednoduššího ovládání má navíc zabudovanou skvělou navigaci TomTom.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Renault Fluence

Fluence patří svými rozměry k největším levným sedanům. Na délku měří 4618 mm (tedy více než Octavia II), na šířku 1809 mm (stejné jako před faceliftem). Rozvor náprav, klíčový údaj pro prostor cestujících na zadních sedadlech, činí 2702 mm. Ostatně pro nohy je místa na vcelku pohodlných sedačkách dost i vzadu, kvůli svažující se střeše si ale cestující nad 185 centimetrů nesednou vzpřímeně.

Velký kufr je hůře přístupný

Zavazadelník nabídne 530 litrů, využitelnost omezuje menší vstupní otvor i masivní vzpěry. Dozadu je pak vzhledem k použitému typu karoserie logicky horší výhled, což je ale bolístka většiny současných sedanů – pomáhají velká zpětná zrcátka i parkovací senzory.

Perfektní je nový motor, pro modelovou řadu fluence nejvýkonnější (auto s ním je ale  zároveň nejtěžší – 1424 kg). Třebaže má zdvihový objem 1,6 litru, mnozí, včetně autora recenze, mu hádali dvoulitrový objem. Ve spodní části otáčkového spektra je letargický, nad dva tisíce otáček tento přeplňovaný čtyřválec výrazně ožije. V této disciplíně je perfektní, lineárně se žene až k červenému poli a až nečekaně spontánně reaguje na sešlápnutí plynu a zrychluje i kolem 180 km/h. S tímto motorem není problém se držet v levém dálničním pruhu a účinně polykat stovky dálničních kilometrů. Dražší konkurenti se ale řídí lépe (viz dále) a nabídnou i lepší utlumení hluku.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Renault Fluence

Motor na šestku při tachometrových 130 km/h točí 2400 otáček, při stošedesátce se ale stále vejdete do hranice tří tisíc. Dlouhodobá spotřeba paliva se v našem případě ustálila na 5,6 l/100 km, při klidné jízdě mimo město se dalo bez problémů dostat na pětilitrovou hranici. Dojezd na jedno natankování tak při úsporné jízdě činí zhruba 1200 kilometrů.

Fluence, vyráběný v Turecku, je levné auto, takže úspory jsou vidět na první pohled – na některé plasty v interiéru i jejich zpracování zkrátka není moc příjemný pohled. Odkládacích prostor na drobnosti by mohlo být více, jinak je ergonomie bez větších přešlapů. Škoda, že okna nejdou stáhnout bez nastartování motoru, štěrbina pro zasunutí karty je příliš blízko řadicí páky (moc to ale nevadí, protože k nastartování motoru ji stačí mít kdekoliv uvnitř auta).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Renault Fluence

Jízdně je fluence pouze průměrný, ve vysokých rychlostech je třeba auto více korigovat volantem. Podvozek ale zachovává vysokou míru komfortu, tlumení nerovností zvládá s grácií (nad legálními hodnotami pro české dálnice ale zaznamenáte zvýšený hluk). V rychlém tempu na okreskách se fluence trápí, je mírně nedotáčivý a třebaže zvládá rychlé přesuny, nadšené řidiče jízdně moc nenadchne.

Řízení méně přesné

Řazení šestistupňové manuální převodovky by mohlo být přesnější (pětistupňový manuál od Renaultu je v tomto ohledu mnohem lepší), dráhy dobře odstupňované převodovky by určitě měly být kratší. Řízení je bez zpětné vazby, mělo by být rozhodně citlivěji naladěno.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Renault Fluence

Obrovským trumfem popisovaného modelu je pořizovací cena, respektive příznivé ceny příplatkové výbavy. Za 284 900 dostanete benzínovou verzi 1,6 16V (mimochodem jedinou v nabídce) s výkonem 110 koní a druhým stupněm výbavy Expression. Základní dieselový motor (1,5 dCi, 90 k) stojí v současné akci 329 900 korun. Tak velké auto za takovéto ceny málokdo nabídne, o třídu větší a obdobně vybavení konkurenti jsou klidně o více než sto tisíc korun dražší.

Fluence se s nimi nemůže rovnat kvalitou jízdy ani zpracováním interiéru, zájemcům o méně náročné svezení ale Renault Fluence nabídne dobrou službu. Byť jízdně neoslní a v některých ohledech je překvapivě nepraktický. Škoda, že francouzská automobilka neplánuje odvozenou verzi kombi. Nejenom v Česku by při rozumně stanovené prodejní ceně velmi pravděpodobně šlo o prodejní trhák.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Renault Fluence

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1598 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:96 kW (130 k) při 3000 ot./min.
Max. točivý moment:320 Nm při 1750 ot./min.
0–100 km/h:9,8 s
Nejvyšší rychlost:200 km/h
Průměrná spotřeba:4,6 l/100 km
Pohotovostní / užitečná hmotnost:1424 kg / 426 kg
Poháněná náprava:přední
Cena nejlevnější verze:264 900 Kč (1.6 16V, 110 k, akční cena)
Cena s testovanou motorizací:414 900 Kč (akční cena)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám