Hlavní obsah

Volvo po 12 letech ukázalo druhou generaci XC90

Novinky, maž

Nejdůležitější model švédské automobilky Volvo za posledních několik let, model, který rozhodne o dalším směřování této severské značky. I tak lze charakterizovat druhou generaci zakladatele vysokých pseudoterénních automobilů - XC90.

Nové Volvo XC90Video: Volvo

 
Článek

Nové Volvo XC90, postavené na modulární platformě SPA, vystavělo na podobném půdorysu karoserie odvážné křivky - velká přední maska, s větším logem, světlomety dělené pásem diod pro denní svícení jsou odvážnější než kupříkladu německá konkurence. Zda se potencionálním zákazníkům budou líbit, odhadnout nedokážeme.

Každopádně se s takto pojatou přední maskou budeme setkávat i v dalších nových modelech od Volva a od popisované XC90 převezmou nové modely i techniku platformy nazvané Scalable Product Architecture.

Foto: Volvo

Volvo XC90 (2014)

Zadní partie jsou do značné míry stejné jako u první generace. Nevšední, avšak jasně odkazující na minulou generaci je tvarování zadních světel - nahoře úzkých, v dolní části připomínajících otočené U.

Kola mohou být vpravdě obří, největší rozměr má 22 palců.

Sedm míst k sezení, třetí řada pro lidi do 170 cm

Interiér, který může být až sedmimístný, proti předchůdci narostl, o kolik přesně, to zatím automobilka z Göteborgu neuvedla. Jisté však je, že bude mimořádně luxusní.

Ostatně, několik informací a jednu fotografii uvolnila automobilka už koncem května - interiér bez zbytečného množství tlačítek, luxusně zpracovaný, včetně využití hliníku a pravého dřeva nebo obrovité středové obrazovky ruku v ruce s robustními sedačkami by mohly ve třídě SUV z hlediska ergonomie a luxusu kralovat. Zda to tak opravdu bude, ukáže až první živé seznámení.

Foto: Volvo

Volvo XC90 (2014)

Nová XC90 bude sedmimístná s uspořádáním 2 + 3 + 2. Druhá řada je tvořena třemi sedadly s možností nastavení náklonu a posunem vpřed nebo vzad. Ve třetí se údajně usadí lidé s výškou do 170 cm.

Součástí nového modelu bude i čtyřzónová klimatizace s individuálním nastavením pro přední sedadla a pro cestující ve druhé řadě. Audiosystém dodala britská firma Bowers & Wilkins. Nejdražší provedení - zesilovač o výkonu 1400 W a 19 reproduktorů.

Foto: Volvo

Volvo XC90 (2014)

Pět motorů včetně jednoho hybridního

Vrcholem nabídky motorizací je varianta XC90 Twin Engine, ve které se vzájemně doplňují dvoulitrový čtyřválcový motor s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem a elektromotor.

Celkový výkon činí 400 koní (a točivý moment 640 Nm), parametry zrychlení či spotřeby zatím Volvo nezveřejnilo.

Foto: Volvo

Volvo XC90 (2014)

Zájemci o zážehový motor budou mít v nabídce dva agregáty - verze T6 přeplňovaná kombinací kompresor + turbodmychadlo s výkonem 239 kW (320 k) a točivým momentem 400 Nm a T5 o výkonu 189 kW (254 k) a točivém momentu 350 Nm.

Dieselové motory zastupuje vznětový model D4 o výkonu 142 kW (190 k) a 400 Nm. Silnější D5 s dvojicí turbodmychadel je o 35 koní výkonnější - 168 kW (225 k), točivý moment dosahuje 470 Nm. Standardem je pohon všech čtyř kol, základní vznětový motor bude k dispozici ve verzi 4x2 s pohonem pouze přední nápravy.

Foto: Volvo

Volvo XC90 (2014)

Foto: Volvo

Volvo XC90 (2014) - interiér bude až sedmimístný

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám