Hlavní obsah

Velká přestavba Porsche od Gembally

Porsche 911 Turbo moc prostoru na přestavbu nemá. Ale když se do něčeho dá firma Gemballa, tak to stojí za to. Avalanche GTR 800 EVO-R je až děsivá úprava jinak perfektního vozu.

Velká přestavba Porsche od Gembally

Potenciál motoru Porsche 911 Turbo je zdá se nekonečný. Některým úpravcům stačí vyměnit výfuky a naprogramovat řídící jednotku, a hned se vyšplhá výkon o další koně nahoru, jiní se do toho pustí od základu. Gemballa patří k té druhé skupině a GTR 800 EVO-R je přestavěné od základu.

Motor dostal nové přeplňování turbem Garret T035, což silně zvedne výkon samo o sobě. Přidáme-li novou elektroniku, ventily a výfuk, tak je jasné, že tohle by nemohly sériové komponenty motoru vydržet. Do válců o objemu 3,8 l tak jsou nasazeny nové kované písty, nové pístná čepy, ojnice, kliková hřídel je tužší a přitom lehčí...

:. Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R

Výsledek pak stojí za to. Výkon 625 kW doplňuje parádní hodnota točivého momentu 935 N.m. Gemballa pak uvádí, že ještě nevyzkoušená maximálka je 350 km/h a zrychlení z 0 na 100 km zvládne vůz za 3,2 s.

Vůz dostal nové sportovnější tlumiče, pružiny, brzdy i větší třmeny. Velmi však zaujme úprava karoserie, která je neskutečně odvážná. Odebrat Porsche jeho přední světla a nahradit je dvojicí projektorových světlometů, to chce pořádnou odvahu.

:. Gemballa Avalanche GTR 800 EVO-R

Gemballa se ale zajímal i o aerodynamiku. Vůz nemá jen nové nárazníky a zadní křídlo, ale také velký výstup teplého vzduchu na přední kapotu. Tím sice vůz přišel o zavazadelník, ale kdo by v tomhle autě chtěl jet na dovolenou.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků