Hlavní obsah

Tahle stará Zastava má pod kapotou překvapení

„Zastava? Vždyť je to Fiat 600,” slyším vás namítat. Ano, původně to byla italská „šestistovka”, ale ta se licenčně vyráběla v srbském Kragujevacu jako Zastava, a to ve verzi 750 v letech 1955-1985. Ovšem, nevyráběla se s takovýmto pohonným ústrojím.

Tahle stará Zastava má pod kapotou překvapení

Původní Zastavu 750 poháněl spalovací motor o objemu necelého 0,8 litru a výkonu 25 koní. Tenhle exemplář má v útrobách elektromotor. „Museli jsme se vážně snažit, abychom do tohoto prcka vměstnali elektromotor,” říká Milorad Kitanovski, šéf firmy BB Classic Cars ze severomakedonského Skopje, která stojí za přestavbou.

„Zrychlení na stovku je 10 sekund a je možné jezdit rychle, ale maximální rychlost jsme museli omezit na 120 km/h. Motor by zvládl víc, ale jugoslávský automobilový průmysl je jugoslávský automobilový průmysl,” naznačuje Kitanovski, jak to bylo s kvalitou výroby v zemích východního bloku.

V bateriích je dostatek kapacity na 150 kilometrů jízdy a dobíjení – ovšem, nebylo oznámeno, jakým výkonem a na jaké procento nabití – trvá od 15 minut. Přestavbu si může objednat kdokoliv, ale není levná. Dle agentury Reuters stojí 20 tisíc eur, tedy cca 512 tisíc korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků