Hlavní obsah

Silné elektromobily chystá Dodge na rok 2024. Osmiválec Hellcat skončí dřív

Nová éra takzvaných „muscle cars“ začne podle Dodge v roce 2024, kdy na trh přijde první elektrické „svalnaté auto“. Osmiválec Hellcat si budeme moci koupit ještě dva roky, pak bude historií, říká šéf značky.

Foto: Dodge

Logo Hellcat („Pekelná kočka”) za předním kolem Dodge Challenger (Ilustrační foto)

Článek

Již řadu měsíců z automobilky Dodge zní, že sedmisetkoňový osmiválec Hellcat a jeho silnější verze v dohledné době ke smutku fanoušků skončí a nahradí je elektřina. Nyní tu máme zprávu o přesnějším datu skonu tohoto 6,2l agregátu - na trhu budou dostupné naposledy v roce 2023, tedy ještě dva roky.

„Budeme mít tohle auto, tuhle platformu, tohle pohonné ústrojí, jak ho známe, ještě skrz konec roku 2023... Pak bude historií,“ nechal se slyšet Tim Kuniskis, šéf automobilky Dodge, na losangeleském autosalonu.

Nejrychlejší dodge v historii má být elektromobilem, chce překonat Teslu

AutoMoto

Elektrickým muscle carem bude Hellcat nahrazen záhy - už pro modelový rok 2024. A už příští rok bude na světě pojízdný koncept takového auta. A nikoliv „pojízdný“ ve smyslu „dojede pomaličku vlastní silou z podvalníku na výstavní plochu“, nýbrž by měl být schopný skutečně ostré jízdy.

Dodge kvůli elektrifikaci oživuje tzv. fratzog, trojcípé logo, které používal v letech 1962-1976. Mělo symbolizovat high-tech aeronautiku a to podivné jméno, které nemá překlad, údajně napadlo autora loga ve chvíli, kdy se ho zeptali na jméno. Žádné neměl, ale nechtěl zůstat mlčky.

Kuniskis dále řekl, že Dodge chce dělat elektrifikaci jinak než všichni ostatní. „Proto čekáme, než budeme mít v ruce všechny patenty,“ dodal. Kromě elektromobilu má přijít i plug-in hybrid, ovšem ne na stávající platformě - bude skutečně novým autem.

Rok 2022 čeká ještě jedno odhalení od této automobilky. Kuniskis k němu s úsměvem řekl jen, že se nám bude líbit. Určitě to nebude MPV Chrysler Pacifica s osmiválcem Hellcat, to není možné kvůli odlišnosti platformy.

A ani Hellcat v Jeepu Wrangler: „Takové množství síly a rychlosti s tak vysokým těžištěm, to je na hraně i pro mě. Je lépe vyvážený s hmotností 392,“ odkázal Kuniskis na již instalovaný 6,4l osmiválec. Číslo 392 je objem tohoto motoru v kubických palcích a motoru se podle něj říká.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám