Hlavní obsah
Bugatti Chiron má 1 500 koní, ale jak nejrychleji jede, je prý zákazníkům jedno. Foto: Bugatti

Rychlostní rekord není naší prioritou, říká šéf Bugatti

Možná se nikdy nedozvíme, jak rychle dokáže Bugatti Chiron skutečně jet, a to i přes fakt, že se o něm od jeho představení v březnu 2016 hovoří jako o nejrychlejším autě světa. Lidé, kteří si Chiron objednali, údajně nepřikládají maximální rychlosti velkou prioritu.

Bugatti Chiron má 1 500 koní, ale jak nejrychleji jede, je prý zákazníkům jedno. Foto: Bugatti
Rychlostní rekord není naší prioritou, říká šéf Bugatti

O Bugatti Chiron se snad už od jeho premiéry na ženevském autosalonu v roce 2016 hovoří jako o nejrychlejším autě světa. Nikdo neví, jak rychle ve skutečnosti dokáže jet, ale všichni předpokládají, že to bude nejvíc na světě z produkčních automobilů. [celá zpráva]

Aktuálně to znamená, že by musel překonat rekord 444,6 km/h, stanovený vloni v listopadu. Drží ho Koenigsegg Agera RS, který se sice už nevyrábí, ale protože ho vzniklo dostatek kusů, za sériově vyráběné silniční auto ho považovat můžeme. [celá zpráva]

Bugatti Chiron

Foto: Bugatti

Bývalý ředitel automobilky Bugatti Wolfgang Dürheimer v červnu roku 2016 oznámil, že Chiron se o rychlostní rekord bude pokoušet, ale až ve chvíli, kdy na to bude mít pneumatiky. Hovořilo se o roku 2018, kdy by měl Michelin završit vývoj nového obutí, schopného zvládnout rychlost přes 420 km/h. [celá zpráva]

Současný šéf Stefan Winkelmann si však pokusem o rekord tak jistý není. Televize CNBC se ho ptala, zda se pokus o rekord uskuteční v tomto roce, jak bylo avizováno. „Mám toho před sebou hodně, rychlostní test není mou prioritou. Myslím, že máme co dělat,” odpověděl.

Reportér se ptal dál, zda to znamená možnost, že patnáctisetkoňový Chiron nikdy nedostane příležitost řádně předvést, co umí po stránce rychlosti v přímce. „Možná, nevím,” odpověděl Winkelmann. Lidé, kteří si Chiron objednali, údajně nepřikládají maximální rychlosti velkou prioritu.

Bugatti Chiron

Foto: Bugatti

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků