Hlavní obsah

Renault loni zvýšil prodej o tři procenta, pomohla Dacia

Francouzská automobilka Renault loni zvýšila svůj celosvětový prodej o 3,1 procenta na 2,63 miliónu vozů. Automobilka předpověděla, že evropský automobilový trh letos stoupne o jedno procento poté, co v předchozích šesti letech nepřetržitě klesal.

Foto: Renault

Renault Captur

Článek

V loňském roce se podle Renaultu celková poptávka po automobilech v Evropě snížila o 1,7 procenta. Samotný Renault však na evropském trhu zvýšil prodej o 2,4 procenta. K růstu přispěla expanze rumunské značky Dacia na nové trhy.

Divize Dacia byla loni hlavním motorem růstu automobilky Renault. Celosvětový prodej automobilů Dacia se zvýšil téměř o pětinu, zatímco prodej vozů se značkou Renault stoupl o pouhých 0,4 procenta, napsala agentura Reuters.

Foto: Dacia ČR

Dacia Duster (2013)

Francouzský konkurent PSA Peugeot Citroën tento týden oznámil, že jeho celosvětový prodej se loni propadl téměř o pět procent na 2,82 miliónu vozů kvůli slabé poptávce v Evropě.

Ztrátová automobilka PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Firma nyní pracuje na navýšení kapitálu, díky kterému by v ní měla získat podíl čínská automobilka Dongfeng Motor.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám