Hlavní obsah

Peugeot 508 je nově fastback, bude jedním z nejhezčích aut Ženevy

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Letošní ročník ženevského autosalonu bude výživný. Už měsíc před otevřením jeho bran chrlí automobilky fotografie desítek nových modelů. Peugeot právě představil svou největší novinku pro letošní autosalon - fastback 508.

Foto: Peugeot

Peugeot 508 (2018)

Článek

Karosářská varianta fastback zažívá renesanci, minimálně v podání Peugeotu. Namísto sedanu bude mít nový 508, automobil střední třídy, výklopné celé zadní víko. Nechybí typický prvek, který fastback odlišuje od liftbacku, a tím je malý spoiler.

Na nový Peugeot 508, postavený na nové modulární platformě EMP2, je nejhezčí pohled právě zezadu, kdy vynikne nejenom tvar zadního víka, ale i přimhouřená, vzhůru stoupající světla a výrazný nárazník. Sice jsme tohle auto zatím neviděli naživo, ale vypadá skvěle. Krásným detailem jsou i přední bezrámová okna.

Foto: Peugeot

Peugeot 508 (2018)

Přední maska svým mohutným rozpětím i originálním umístěním protažených diod pod hlavními Full LED světlomety přináší do daného segmentu svěží vítr. Není to nic pro řidiče milující konzervativní design, ale kdo se chce trochu více odvázat, než je v segmentu superbů a passatů zvykem, má zde jednoho horkého kandidáta. Luxusní dojem pokračuje také v interiéru, kde zaujme tenká páka převodovky a malý volant, za kterým je kompletně digitální přístrojový štít.

Novinkou je pak systém nočního vidění s infrakamerou a schopností detekovat chodce a zvířata. Jsme velice zvědavi, jak tento prvek, typický pro vozy o jednu či dvě třídy dražší. bude v praxi fungovat v novém peugeotu.

Foto: Peugeot

Peugeot 508 (2018)

Pět motorizací, tři dieselové

Proti minulé generaci 508 zhubl v průměru o 70 kilogramů, je také o osm centimetrů kratší (nyní 4 750 mm). Na výšku měří pouhý metr čtyřicet.

V nabídce jsou dva benzínové motory (1,6 PureTech naladěné na 180 nebo 225 koní) a Peugeot se neotáčí zády ani k dieselovým motorizacím. Ty nabídne dokonce tři. Základem řady s označením BlueHDi je naftová patnáctistovka naladěná na 130 koní; dvoulitrové HDi pak nabídne 160 nebo 180 koňských sil.

Motory budou spřaženy se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou nebo s osmistupňovým automatem. Kromě nejslabšího dieselového motoru mají všechny verze automat.

Prodej bude zahájen v září. Automobil se bude vyrábět v továrně v Mulhouse. Motory budou dodávat rovněž francouzské fabriky z v Trémery a Douvrin.

Foto: Peugeot 4x

Peugeot 508 (2018)

Anketa

Líbí se vám vnější vzhled nového Peugeotu 508?
Ano
89,8 %
Ne
10,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1039 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám