Hlavní obsah

Obojživelný autobus jezdí stejně dobře po silnici i po vodě

Z otravného cestování hromadnou dopravou se zanedlouho může stát vyhledávaná zábava. Na světě je totiž první obojživelný autobus, který sveze svých 50 cestujících po silnici a zároveň i po vodě. Speciální dopravní prostředek splňuje všechny potřebné normy EU a jeho vývoj trval pouhé tři roky.

Obojživelný autobus jezdí stejně dobře po silnici i po vodě

Do obojživelného autobusu se vejde padesát cestujících, kteří zde najdou komfort jako v každém jiném dálkovém autobuse. Nechybí pohodlná sedadla, která jsou ovšem netradičně vyrobena z plastu.

Autobus je upraven z italského Irisbusu a splňuje veškeré EU normy o hluku či emisích. Nabízet se bude jak s pravostranným, tak levostranným řízením. Autobus pohání naftový motor od Iveca s výkony 250 nebo 300 koňských sil.

Obojživelný autobus AmphiCoach GTS-1
FOTO: AmphiCoach

Obojživelníka vyrábí společnost AmphiCoast na Maltě. Firma předpokládá, že by těchto univerzálních dopravních prostředků ročně vyráběla dvanáct.

Cena za jeden vodně-silniční autobus činí 280 tisíc liber, tedy zhruba osm miliónů korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků