Článek
Za leden až srpen letošního roku se na českém trhu prodalo 88 138 nových automobilů, což je o 12 009 kusů méně než loni. Na prvních pěti místech žebříčku prodejů se nic nezměnilo stále vede domácí Škoda Auto s 42 530 prodanými vozy. Podíl Škody na trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až srpen roku 2004 dosáhl 48,25 %, což je jen o 0,16 % méně než za stejné období roku 2003.
Mladoboleslavská automobilka je následována Volkswagenem s 5136 kusy, což je o 4,65 % více než ve stejném období roku 2003. Bronzovou příčku obhájil Ford, který prodal 4305 vozidel a zaznamenal nárůst o 5,85 %.
Největší pokles zaznamenal Opel/GM, kterému prodeje poklesly o 42,92 %. Opel loni prodal 4599 vozů, zatímco letos jen 2625. Naopak nejrychlejší růst ve výši 81,77 % si připsal prodejce vozů Daewoo. Od ledna do srpna prodal 1805, zatímco loni jen 993.
Na českém trhu pokračuje zájem o užitková vozidla kategorie N1. Oproti stejnému období roku 2003 bylo letos prodáno 16 090 automobilů, což je nárůst 48,36 procenta. Nejúspěšněji prodávanou značkou je Ford s prodejem 2578 vozů a na druhém místě je Volkswagen s prodejem 2528 kusů. Následují značky Peugeot, Renautl a Citroen.
Vývoj prodejů osobních vozidel | |||
měsíc/rok | 2004 | 2003 | srovnání |
leden | 7994 | 9049 | -1055 |
únor | 10 656 | 10 518 | +138 |
březen | 11 710 | 14 302 | -2592 |
duben | 12 169 | 13 647 | -1478 |
květen | 12 275 | 14 353 | -2078 |
červen | 12 970 | 14 952 | -1982 |
červenec | 10 769 | 12 603 | -1834 |
srpen | 9595 | 10 723 | -1128 |
Zdroj: Sdružení dovozců automobilů |