Hlavní obsah
Toyota RAV4 (2018) Foto: Toyota

Nová Toyota RAV4 má za sebou premiéru, dorazí i v hybridní verzi

Toyota na právě zahájeném autosalonu v New Yorku ukázala pátou generaci sportovně-užitkového modelu RAV4. Jde o první Toyotu postavenou na nové podvozkové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture).

Toyota RAV4 (2018) Foto: Toyota
Nová Toyota RAV4 má za sebou premiéru, dorazí i v hybridní verzi

Rozměrově je nová RAV4, která svým vnějším vzhledem odhodila jistou usedlost typickou pro Toyoty a připomíná mix Lexusu a Fordu, prakticky stejně velká. Na délku to znamená 4600 mm, rozvor náprav delší o 30 mm (nyní 2690 mm) a celkově kratší převisy.

Šířka se zvětšila o 10 mm na nynějších 1855 mm. Nepatrně klesla výška na nynějších  699 mm. Výrobce slibuje tužší karoserii. V nabídce jsou až devatenáctipalcová kola.

V nabídce jsou výhradně benzínové motorizace. Základem je dvoulitrový čtyřválec, silnější verze mají 2,5litrový opět čtyřválec, dostupný rovněž v hybridní verzi s elektromotorem. V obou případech výrobce bůhvíproč neuvedl výkon a točivý moment. Víme však, že obě verze jsou dostupné s pohonem všech čtyř kol.

Toyota RAV4 (2018)

Foto: Toyota

Nechybí nová bezpečnostní výbava: adaptivní tempomat, automatické brzdění (včetně detekce chodců), udržování vozidla v jízdním pruhu nebo rozpoznávání dopravních značek. Standardem je osm airbagů.

Čtvrtá generace Toyoty RAV4 se vyrábí od roku 2013. V Česku stojí od 635 tisíc korun. Všechny verze mají pohon 4x4, nabízejí se výhradně s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 152 koní (112 kW). Ceny nové verze ani datum uvedení do prodeje zatím automobilka neuvedla.

Toyota RAV4 (2018)

Foto: Toyota

Toyota RAV4 (2018)

Foto: Toyota

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků