Hlavní obsah

Nová kalifornská automobilka Drako představuje extrémně silný sporťák

Nový supersportovní Drako GTE prý nabízí 8800 N.m točivého momentu, a to díky čtyřem elektromotorům, které pohánějí všechna kola. Na sebevědomém projektu se podílí i již etablovaný Fisker.

Nová kalifornská automobilka Drako představuje extrémně silný sporťák

Má to být nejsilnější osobák, jaký se dnes staví. To říká kalifornská firma Drako, která auto navrhla, připravila a o víkendu představila v Monterey na výstavě Pebble Beach.

Je to tak? Snad ano. Ostatně odhalili jej před zraky lidí, kteří tomu skutečně rozumí, a hlavně lidí, kteří, když si usmyslí, že si auto koupí, nesnesou, aby jim někdo lhal. Takže snad to pravda bude, že toto elektrické superauto má pod kapotou čtveřici elektromotorů, které souhrnně udávají výkon 895 kW (1200 koní) a točivý moment 8800 N.m.

Vůz má mít speciální vektorování hnacích sil, což je jeden z největších problémů elektromobilů. Všechno se musí sladit naprosto perfektně a musí to být tak rychlé, jak jen to lze s pomocí elektroniky udělat. Drako též slibuje, že vektorování zvládá měnit rychlost toku energie, a tedy i síly na jednotlivá kola 1000x za sekundu. Samozřejmě že auto má i nastavení nejen na jízdu po závodní dráze, ale dokáže se i v klidu ploužit po obyčejné silnici.

Výhodou auta by mělo být perfektní nastavení podle okamžitých požadavků

Foto: Drako GTE

Akumulátory jsou uloženy pod podlahou

Foto: Drako GTE

Pod podlahou se pak vyskytují elektrické akumulátory o kapacitě 90 kWh, což není žádná přemrštěná hodnota na takovou porci výkonu. Podle výrobce je to vyvážená hodnota mezi kapacitou a hmotností vozu. Dobíjet se mohou na nabíječkách o výkonu až 150 kW.

Bohužel výrobce nezveřejnil zrychlení z 0 na 100 km/h, ale zato víme, že maximální rychlost je 331 km/h. Výrobce si auto cení na 1,25 milionů dolarů, což je v přepočtu 29 milionů korun. Vyrobeno bude pouze 25 kusů. Ještě jedna informace je zajímavá. Celé šasi a některé díly dodává firma Fisker.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků