Hlavní obsah
Autoklub ADAC je s 19 milióny členů největším sdružením svého druhu v Evropě a vůbec největším spolkem v Německu. Foto: ADAC

Německý autoklub ADAC čelí skandálu kvůli úpravám výsledků anket

Důvěryhodností největšího a nejuznávanějšího německého autoklubu ADAC vážně otřáslo odhalení manipulací s výsledky každoroční ankety o nejoblíbenější auto Němců. Autoklub přiznal, že šéf komunikace firmy Michael Ramstetter v minulých letech svévolně navyšoval počty odevzdaných hlasů.

Autoklub ADAC je s 19 milióny členů největším sdružením svého druhu v Evropě a vůbec největším spolkem v Německu. Foto: ADAC
Německý autoklub ADAC čelí skandálu kvůli úpravám výsledků anket

Autoklub, který je s 19 milióny členů největším sdružením svého druhu v Evropě a vůbec největším spolkem v Německu, původně přiznal "přikrášlování" výsledků ankety Žlutý anděl jen za rok 2013. Šlo přitom prý "pouze" o navyšování množství došlých hlasů, nikoli o ovlivňování pořadí.

Odpovědnost za to podle ADAC převzal výhradně Ramstetter, který tak údajně chtěl cenu učinit ještě prestižnější. Ramstetter okamžitě rezignoval na všechny funkce ve společnosti; kromě řízení firemní komunikace byl od roku 1998 i šéfredaktorem klubového časopisu Motorwelt.

Vedoucí představitel ADAC Karl Obermair nicméně pondělnímu vydání listu Süddeutsche Zeitung potvrdil, že k manipulacím s výsledky soutěže docházelo už déle. "Ramstetter na náš dotaz připustil, že zveřejňovaná čísla u volby nejoblíbenějšího auta Němců si i v jiných letech vymýšlel," uvedl Obermair. Podvody podle něj umožnila skutečnost, že šéf komunikace měl jako jediný přístup ke sčítání všech hlasování.

Autoklub ADAC je největší v Evropě.

Foto: ADAC

Bild: Hlasy se uměle navyšovaly už dříve

K aféře, která citelně poškozuje reputaci ADAC, slíbil Obermair vydat obsáhlé vysvětlení. Také podle zjištění deníku Bild se počty odevzdaných hlasů v anketě v posledních letech uměle navyšovaly. Šedesátiletý Ramstetter se za své jednání omluvil, více ho ale komentovat nechtěl.

Výsledky soutěže v minulých ročnících chce nyní autoklub sídlící v Mnichově prověřit. "Důvěryhodnost a důvěra jsou naše největší bohatství," zdůraznil Obermair. Poznamenal nicméně, že kompletní prověrka nejspíš nebude možná, neboť některé statistiky hlasování se hned po předání cen likvidovaly.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků