Hlavní obsah

Hybridní Porsche 918 Spyder má 887 koní, zvládne rychlost přes 340 km/h

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche zveřejnilo specifikace k produkční verzi nového hybridního supersportu 918 Spyder. Tento dvoumístný automobil s odnímatelnou střechou zvládne zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za 2,8 sekundy.

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder (2013)

Článek

Nové porsche má poháněná všechna čtyři kola – zadní kola pohání spalovací motor a elektromotor, druhý elektromotor roztáčí kola na přední nápravě. Elektrická energie pro elektromotory je uložena v kapalinou chlazeném lithium-iontovém akumulátoru, který se skládá z 312 samostatných článků. Při překročení rychlosti 235 km/h se přední elektromotor odpojí.

Hlavním zdrojem výkonu je 4,6litrový osmiválec, původem ze závodního monopostu RS Spyder, o výkonu 612 koní (prototyp z loňského roku měl 570 k). Celkový výkon činí 887 koní. Odlehčený motor se nechá vytočit až do 9150 otáček, a pokud se vám z tohoto čísla neorosilo čelo, patrně jezdíte na motorce.

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder (2013)

Poměr výkonu a hmotnosti činí 132 koní na litr (nejvyšší litrový výkon atmosféricky plněného motoru Porsche). Pro srovnání, supersportovní Carrera GT nabídne poměr 106 k/l. Celkový točivý moment v 918 Spyder dosahuje 800 Nm, přičemž V8 produkuje 520 Nm.

Hybridní modul je tvořen elektromotorem o výkonu 115 kW a lze jej kdykoliv odpojit pomocí speciální spojky. Model 918 Spyder tak může jezdit pouze na benzínový osmiválec, pouze na elektromotor nebo na kombinaci obou jednotek.

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder (2013)

Porsche uvádí nejvyšší rychlost 340+ km/h. Pokud se jede jen na elektromotor, pak je to o více než polovinu méně – 150 km/h. Zrychlení 0–100 km/h je otázkou velmi působivých 2,8 s, 0–200 km/h zvládne 918 Spyder za 7,9 s a 0–300 km/h je otázkou 23 sekund.

Spotřeba udávaná evropskými normami je nereálných 3,3 l na 100 ujetých kilometrů, dojezd čistě na elektřinu činí nepříliš atraktivních 30 kilometrů. Porsche bude na vůz poskytovat záruku čtyři roky, na akumulátor pak sedm let.

Automobil je dlouhý 4643 mm, široký 1940 a vysoký pouze 1167 mm, váží 1640 kilogramů. Rozložení váhy mezi nápravy ovšem není ideální, jak jsme zvyklí u ostatních sportovních modelů Porsche – 57 procent jde u popisovaného modelu na zadní nápravu a 43 procent na přední.

Foto: Porsche

Porsche 918 Spyder (2013)

Standardně vůz obouvá dvacetipalcová kola vpředu, vzadu dokonce o jeden palec větší. Pneumatiky mají rozměr 265/35 ZR 20 vpředu, respektive 325/30 ZR 21 vzadu.

Součástí základní výbavy jsou i vrtané keramické brzdy s vnitřním chlazením (PCCB) a dostatečnou velikostí – průměr 410 mm a tloušťka 36 mm vpředu, vzadu průměr 390 mm a tloušťka 32 mm. Převodovka je vždy samočinná typu PDK se sedmi rychlostními stupni.

Cenu ani přesné datum zahájení prodeje zatím Porsche neoznámilo.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám