Hlavní obsah

Genesis odhaluje svůj první elektromobil. Volič převodovky má skrytý v křišťálové kouli

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První elektromobil značky Genesis bude velkým hatchbackem a bude sdílet platformu E-GMP s koncernovými sourozenci Kia EV6 a Hyundai Ioniq 5. Oproti nim má ale pár zlepšováků hodných prémiové značky.

Foto: Genesis

Genesis GV60

Článek

Značka Genesis, luxusní odnož automobilky Hyundai, prozatím trhu nabízela konvenční SUV a sedany. Nyní přidává elektrický hatchback. Pojmenovala ho zcela jednoduše a bez fanfár o pohonu GV60, čímž ho řadí těsně pod SUV GV70.

Je to první auto této značky, které stojí na platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), a po Hyundaii Ioniq 5 a Kie EV6 třetí auto na téhle platformě vůbec.

Hyundai Ioniq 5 naživo: Obří hatchback s obývákem uvnitř

AutoMoto

Ovšem od zmíněných elektromobilů se GV60 přece jen liší poměrně hodně. Kromě kontroverzních dvojitých světel, kterých se drží všechny ostatní současné genesisy, má karoserii výrazně zakulacenou, což dává vozu unikátní charakter.

Foto: Genesis

Genesis GV60

Stejně tak interiér vypadá až na panel s dvojicí displejů a počet ramen volantu úplně jinak. Za zmínku stojí třeba „plovoucí“ konzole na středovém tunelu nebo displeje po stranách palubní desky – GV60 má místo zpětných zrcátek kamery.

Foto: Genesis

Genesis GV60

Mnohem zajímavější je však volič převodovky. Ten je v podstatě koulí, která ve vypnutém stavu svítí stejnou barvou jako ambientní osvětlení interiéru. Když ale „nastartujete“, koule se otočí a stane se voličem.

Foto: Genesis

Volič převodovky skrytý v křišťálové kouli je zajímavým nápadem.

Automobilka si zatím nechává pro sebe jakékoliv technické údaje, ovšem můžeme spekulovat na základě již známých parametrů ioniqu a EV6.

Tedy baterie bude pracovat s napětím 800 V a pojme až 78 kWh energie, kterou může doplňovat výkonem až 350 kW. A nejvýkonnější varianta by mohla mít až 585 koní ze dvou elektromotorů, po jednom na každé nápravě.

Detailní představení GV60 na sebe jistě nenechá dlouho čekat. Zda automobilka přiveze novinku na mnichovský autosalon, který začíná už zanedlouho, je zatím otázkou.

Reklama

Související články

Test Citroënu ë-C4: Komfort na prvním místě

Podvozkové eso v rukávu nové ë-C4 krásně ladí se sametovým charakterem elektrického pohonu ve výsledek, který zaujme i fanoušky starých, vrcholně pohodlných...

Výběr článků

Načítám