Článek
Facelift Renault Vel Satis by za revoluční označil snad jen opravdový nadšenec a vyznavač renaultů. Čelní partie nicméně nyní korespondují s ostatními modelovými řadami. Oproti původní masce s vertikálním lamelováním se Vel Satis dočkal masky chladiče s lamelami horizontálními. Světlomety byly zúženy. V zadní části pak upoutají nově dvě koncovky výfuku a světlomety v krystalické úpravě.
Pod kapotou jsou dva zážehové motory 2,0 T a 3,5 V6 a dva vznětové 2,2 dCi a 3,0 dCi V6. Motor 2,2 dCi bude o listopadu letošního roku nabízen ve třech výkonových verzích 85 kW, 102 kW a 110 kW. Doplněn bude o filtr pevných částic. Dvoulitrový benzín a diesel 2,2 spolupracují s novou šestistupňovou manuální převodovkou. Pro motory 2,0 T, 2,2 dCi 110 kW, 3,0 dCi V6 a 3,5 V6 je pak k dispozici pětistupňový automat.
Nabídka motorů | |
Zážehové | |
2,0 T | 125 kW |
3,5 V6 | 177 kW |
Vznětové | |
2,2 dCi | 85 kW |
2,2 dCi | 102 kW |
2,2 dCi | 110 kW |
3,0 dCi V6 | 130 kW |
Vel Satis získal i více chromových doplňků. V interiéru pak nová čalounění látková a kožená, přepracováno bylo vnitřní osvětlení. Stejně jako laguna je vybaven novou generací multimediálního navigačního systému Carminat s DVD.
Ovládání vozu je nyní možné pomocí karty Renault. Vůz se při detekci karty v okruhu dvou metrů automaticky odemyká. Karta má vlastní paměť s daty o voze (počet km, identifikační údaje, čas do technické kontroly apod.) Startování vozu tlačítkem je možné i bez zasunutí karty do čtečky.