Hlavní obsah

DS bude samostatnou značkou Citroënu, v Paříži ukáže avantgardní koncept

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Luxusní divize DS prodala za čtyři roky půl miliónu automobilů. Není to mnoho, potenciál luxusnější odnože Citroënu ale nebude úplně marný. Francouzská značka nyní oddělila divizi DS od Citroënu, třebaže techniku budou obě značky s pravděpodobností hraničící s jistotou nadále sdílet.

Foto: DS

DS Divine (2014, koncept)

Článek

V Číně už francouzská automobilka nabízí DS modely coby samostatnou značku, podobně jako Nissan již léta prodává své modely pod značkou Infiniti nebo Toyota s logem Lexus. V Číně ovšem šel Citroën ještě dál: modely s logem DS mají i vlastní autosalony, cílem je nalákat zákazníky na prémiovou kvalitu.

V daleké Asii se prodejům francouzské značky daří, otázkou je, jak luxusnější verze citroënů vezmou nároční evropští zákazníci. V Paříži po zahájení tamního autosalonu značka představí koncept Divine, který ukazuje potenciál značky pro příští roky.

Foto: DS

DS Divine (2014, koncept)

Na první pohled tento 4,2 metru dlouhý hatchback zaujme svým vzhledem, nevšedně zpracovaný interiér navíc zdobí pravá kůže či krystaly od firmy Swarovski (panely dveří a palubní deska). Uvnitř chybí zpětné zrcátko, to nahradila zadní kamera. Všechny ukazatele jsou mimochodem výhradně digitální, přední světlomety jsou laserové a rovněž jsou ozdobeny krystaly.

Pod kapotou funkčního konceptu je benzínový přeplňovaný motor z Peugeotu RCZ R, naladěný na 270 koní (199 kW). Pouhých 135 cm vysoký vůz stojí na 20palcových kolech.

Foto: DS

DS Divine (2014, koncept)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám