Článek
Citroën Jumper je vizuálně téměř shodný s Fiatem Ducato, který jsme již představili [celá zpráva]. Liší se pouze v přední části, kde má svou masku s firemním logem. Však se také vozy pro všechny značky vyráběny v jedné továrně ve Val di Sargo v Itálii.
V Česku bude nový Jumper prodáván ve čtyřech délkách a třech výškách skříně s objemem nákladového prostoru až 17 metrů kubických. To je velký posun, protože zatím největší verze disponovala 14 metry kubickými.
Nákladová hrana ložného prostoru se podle verze nachází ve výšce 53 až 56 centimetrů. Tuto hranu je možno ještě snížit o sedm centimetrů díky novému pneumatickému odpružení zadní nápravy (na přání u všech modelů).
Jen s turbodiesely
Posun je však i v dalších ohledech. Pod kapotou se objevují motory splňující Euro 4 s vyššími výkony a nižší spotřebou. Tři turbodiesely o objemech 2,2 l (74 a 88 kW) a 3,0 l (116 kW) nebudou v budoucnu doplněny zážehovými jednotkami, stejně tak se do nabídky nedostane automatická převodovka, pohon 4x4 či verze na zemní plyn.
Výbava jak u osobáku
Výbava vozu je celkem bohatá. Obsahuje například ABS, elektricky stahovatelná okna či centrální zamykání. V příplatkové výbavě nechybí všechny prvky, které najdeme i u osobních vozů - ESP, ASR, klimatizace manuální i automatická, autorádio s přehráváním CD MP3 apod.
Cena Citroënu Jumper začíná na 586 000 Kč ve verzi Furgon s objemem zavazadlového prostoru 5,0 m3 a délkou 4963 mm. Jenže každý měsíc jsou vyhlašovány slevové akce, které platí i na nový Jumper. Ten lze tak tento měsíc získat se slevou až 130 000 Kč. U uvedeného modelu se sleva však pohybuje o 20 000 níž, takže základní verzi L1H1 lze zakoupit již za 476 000 Kč.