Článek
BMW nově testuje vstřikování vody na zážehovém přeplňovaném tříválci. V této verzi prototypu je voda vstřikována přímo do spalovacích prostorů namísto sacího potrubí. Voda se mísí s benzínem a společně se vstřikují přímo do spalovacích prostorů, kde sníží teplotu. Podle BMW tím až o deset procent vzroste výkon motoru a až o osm procent je nižší reálná spotřeba paliva. V době, kdy hledají automobilky každý gram, o který by průměrné emise CO2 u svých motorů snížily a uchránily se před drastickými pokutami Evropské komise, jde o efektivní řešení.
Chlazení logicky pomáhá zejména v parných dnech a při dynamičtější jízdě. Díky vstřikování vody není nutné chladit motor vstřikováním dalšího paliva. Lepší je i účinnost v nízkých a středních otáčkách, protože došlo ke snížení klepavosti a mohl narůst kompresní poměr - konkrétně z 9,5 na 11,0:1. Vyšší je i plnicí tlak, který výkon a točivý moment zvyšuje proti běžnému motoru o deset procent.
Nádržka na vodu má objem pět litrů, a co je fascinující, není třeba ji doplňovat. Systém totiž využívá kondenzovanou vodu z klimatizace, takže kromě jízdy v extrémních klimatických podmínkách by mělo být doplňování vody soběstačné.
BMW zatím neupřesnilo, kdy tuto technologii - objevenou již v první polovině minulého století, leč kromě některých vojenských letadel z druhé světové války prakticky nepoužívanou - hodlá nabízet ve svých sériových vozidlech.